خبرهای داغ:
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین؛

در ثبت نام متوسطه دوم، اولیا فرم شماره «۶ و ۷» را ملاک قرار دهند

محمدحسینی گفت: اولیا در ثبت نام پایه متوسطه دوم، فرم شماره «۶ و ۷» را باهم ملاک قرار دهند و بر مبنای معدلی از این دو فرم تصمیم‌گیری نمایند.
کد خبر: ۹۳۶۳۵۲۳
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

توفیق محمدحسینی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به ثبت نام دوره متوسطه دوم پایه دهم بیام کرد: ثبت پایه دهم متوسطه دوره دوم از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده و با توجه به اینکه مدارس فقط در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته فعال می باشند، لذا اولیا محترم، هم از طریق سامانه پادا به صورت غیر حضوری ثبت نام نمایند و هم می توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به طور حضوری برای ثبت نام دانش آموز خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به انتخاب رشته دانش آموزان پایه دهم متوسطه دوم گفت: فرم شماره ۷ هدایت تحصیلی برای هفتمین سال متوالی و دارای یک تراز علمی است و هر دانش آموزی که دارای اولویت الف در هر رشته ای می باشد به ترتیب تراز می تواند برای ثبت نام مراجعه نماید.و در واقعه اولویت ثبت نام با تراز دانش آموز است و چنانچه ظرفیت مدرسه تکمیل نشد در هفته های آتی این تراز پایین تر اعلام می شود.

این مسوول یادآور شد: برای ثبت نام پایه دهم، علاوه بر اینکه ملاک عملکرد قانونی«فرم شماره ۷» هدایت تحصیلی، تراز علمی است اما به همراه پرونده دانش آموز، «فرم شماره ۶» نیز به اولیا داده می شود که به عنوان توصیه نامه تحصیلی می باشد و جهت تصمیم گیری، فرم شماره «۶ و ۷» را باهم ملاک قرار دهند. چرا که بخشی از انگیزه ها و میزان استعداد دانش آموز در آزمون های مشاوره ای «رغبت» در پایه نهم و حاصل و خروجی آزمون ها و نظر دبیران در «فرم شماره ۶» ثبت شده و لذا اولیا بر مبنای معدلی از این دو فرم تصمیم‌گیری نمایند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به برگزاری حضوری و یا غیرحضوری کلاس ها در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تمام تصمیم مسوولان کشوری مبنی بر برگزاری حضوری مدارس است و تأکید رئیس جمهور جدید نیز بر تکمیل واکسیناسیون پرسنل آموزش و پرورش کشور و برگزاری حضوری کلاس های درس می باشد و اولویت با برگزاری حضوری کلاس ها به شرط تکمیل پرسنل حتی رانندگان سرویس مدارس می باشد و فرایند واکسیناسیون در استان ما تقریبا رو به اتمام است و پیشرفت خاصی داشته است.

محمدحسینی با اشاره به پرداخت شهریه در مدارس عنوان کرد: هیچ هزینه ای بابت ثبت نام در مدارس دولتی از اولیا دریافت نمی شود. در مدارس هیات امنایی نیز شهریه وجود ندارد.

وی افزود: امسال با توجه به تصمیمات اتخاذ شده که مقرر شد مدارس هیات امنایی برنامه ای برای برگزاری کلاس های فوق برنامه تبیین نمایند، مقرر شد تا این برنامه در صورت تائید شورای آموزش و پرورش شهرستان، اجرایی شده و هزینه دریافت شود. لذا به جز مدارس استعدادهای درخشان، سایر مدارس شهریه ندارند و در صورت تمایل اولیا، مبلغی بعنوان کمک های مردمی به مدارس پرداخت می شود.

محمدحسینی با اشاره به شهریه مدارس غیرانتفاعی گفت: سامانه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش طراحی شده که همه داده ها و اطلاعات مدارس غیرانتفاعی اعم از اجاره، بیمه، حقوق پرداختی به کارکنان، تعداد دانش آموزان برحسب دوره تحصیلی و غیره، شهریه هر مدرسه تعیین می شود و به مدیر ابلاغ می شود که طبق آن شهریه دریافت می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار