مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند:

تولید پروپیلن در پالایشگاه شازند ۴۰ درصد افزایش یافت

رمضانپور گفت: تولید سالانه محصول استراتژیک و ارزشمند پروپیلن در این واحد پالایشگاهی بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۳۶۳۳۸۶
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  حسین  رمضانپور مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک این روز به خبرنگاران به بیان بخشی از فعالیت این مجتمع پالایشگاهی پرداخت.

وی گفت: تولید پروپیلن در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند تا سال گذشته کمتر از ۱۴۰ هزار تن در سال بود که با توسعه تکنولوژی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی شرکت تولید این محصول اکنون به ۲۰۰ هزار تن در سال رسیده است. 

 رمضانپور ادامه داد: حفظ و نگهداری ظرفیت فروش نفت خام و استمرار عملیات تولید فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور بدون وقفه و بالاتر از ظرفیت طراحی شده در دستور کار قرار دارد و در این مسیر، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بومی مد نظر قرار دارد. 

وی با بیان اینکه اجرا و بهره‌برداری از طرح نرمال هگزان و نرمال پنهان با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن در حال انجام است، گفت: این اقدام با صرفه‌جویی ارزی بالغ بر ۴۵ میلیون دلار در سال یکی دیگر از اقدامات این واحد پالایشگاهی در جهت تحقق جهش تولید است که در یکسال گذشته انجام شده است. 

رمضانپور اضافه کرد: انجام موفقیت‌آمیز تخلیه و شارژ کاتالیست‌های واحد RCD که برای اولین بار از انحصار خارج شد و با کاهش چشمگیر هزینه‌ها و ثبت رکوردهای جدید در کاهش قابل توجه مدت زمان اجرا و انجام موفقیت آمیز بزرگترین تعمیرات اساسی ۱۲ واحد عملیاتی در سطح کشور با وجود شیوع ویروس کرونا و بدون حادثه با صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی از دیگر اقدامات شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند در یکسال گذشته است. 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند تصریح کرد: عملیات اجرایی ترمیم ترک نازل راکتور واحد آیزوماکس شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند آغاز شده که ۲ دستگاه مبدل فشار بالای واحد آیزوماکس که سال‌های متمادی در محوطه سلویج پالایشگاه نگهداری شد و در کارگاه مرکزی و با استفاده از دانش، توانمندی و تجهیزات داخلی در سال گذشته تعمیر شد. 

وی گفت: پرداخت بدهی ارزی این واحد پالایشگاهی از محل صندوق ذخیره ارزی با عاملیت بانک ملت بابت ساخت طرح توسعه فاز دوم به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو و تسویه آن با نرخ ارز سال ۱۳۹۱ با استفاده از ظرفیت‌های ماده ۲۰ قانون رفع مواتع تولید به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون از دیگر اقدامات این واحد پالایشگاهی در یکسال گذشته بوده است.

رمضانپور خاطرنشان کرد: ساخت، نصب و راه‌اندازی ۱۲ بازوی بارگیری با هدف فروش بیشتر محصولات، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای تمام نیروهای پیمانکاری بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در پیمان‌های مستمر شرکت، توجه ویژه به تولید داخل و بومی‌سازی‌ ساخت قطعات مورد نیاز بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ قلم کالا و با صرفه‌جویی بالع بر ۸۰۰ میلیارد ریال و توسعه ۱۶ هکتاری فضای سبز از دیگر اقدامات شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند در یکسال گذشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار