خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

خبرنگاری شغل و وظیفه‌ای بر مدار تکلیف‌گرایی است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع)همدان با بیان اینکه خبرنگاری شغل و وظیفه‌ای بر مدار تکلیف‌گرایی است، گفت: یکی از مسئولیت‌های اساسی رسانه‌ها ایفای نقش مثبت برای حل چالش‌ها و مشکلات جامعه است.
کد خبر: ۹۳۶۳۳۶۶
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

خبرنگاری شغل و وظیفه‌ای بر مدار تکلیف‌گرایی استحجت الاسلام حسین علیی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت یاد و خاطر شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: ۱۷ مرداد ماه  یادآور رشادت و فداکاری شهید محمود صارمی است که شجاعانه در راه ادای تکلیف و وظیفه خطیر خبرنگاری و اطلاع‌رسانی، جان خود را فدا کرد و این روز فرصت مناسبی برای ارج نهادن به این شغل شریف است.

وی به تبیین اهمیت و جایگاه مهم خبرنگار در جامعه پرداخت و اظهار کرد: خبر و اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها و انعکاس آنها در جامعه نقش مهمی در جامعه دارد که خبرنگاران این نقش مهم و خطیر را ایفا می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه خبرنگاری یک رسالت است، گفت: ما خبرنگاری را تنها یک شغل نمی‌دانیم بلکه خبرنگاری شغل و وظیفه‌ای بر مدار تکلیف‌گرایی است.

وی با تاکید بر اینکه خبر و اطلاع رسانی در جامعه امری ضرروی است، اضافه کرد: در عالم هستی انتقال مفاهیم، اصطلاحات و تصورات از راه خبر است که خبر رساننده آن را بر عهده دارد که عده‌ای به عنوان مبلغ و سخنگو و عده‌ای به عنوان خبرنگار اخبار مربوط به جامعه را در رسانه‌ها برای مردم بازگو و اطلاع رسانی می‌کنند که باعث بالا رفتن فهم و بیشن و اطلاعات مرم در جامعه است.

علیی با اشاره به اینکه در بسیاری موارد خبرنگاری یک کار اصلاح‌گرایانه است، به رسانه و نقش مثبت آن در حل  معضلات و مشکلات جامعه اشاره و تاکید کرد: در جامعه امروزی رسانه‌ها مسئولیت‌های بزرگی را به عهده دارند که یکی از مسئولیت‌های اساسی رسانه‌ها ایفای نقش مثبت برای حل چالش‌ها و مشکلات جامعه و به خصوص مشکلات اجتماعی است به گونه‌ای که خبرنگاران به بیان مشکلات مردم در رسانه‌ها پرداخته و منجر به اقدام مناسب مسئولین می‌شود که یک کار اصطلاح گرایانه است.

وی بیان حقیقت و صداقت در خبر را رسالت و وظیفه اصلی یک خبرنگار دانست و گفت: اگر خبرنگاران می‌خواهند بر اساس مبانی اسلام و اصالت خبر و بعد شرعی خبر را رعایت کنند و موجب اصلاح در جامعه شوند باید در کار خبرنگاری کاملاً صادق باشند و با محوریت صداقت کار کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه در رسالت شغلی خبرنگاران نباید تحریف و تخریب اخبار و وقایع، وجود داشته باشد، تصریح کرد: خبرنگار باید با راستی و صداقت در مسیر حل مشکلات مردم و جامعه و در راستای آگاه‌سازی جامعه تلاش کند و با صداقت کامل، نیت خدایی و با اخلاص برای اصلاح جامعه تلاش کند و از کذب خبری و کذب مخبری که هر دو افت است به دور باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار