خبرهای داغ:
خطیب موقت جمعه تبریز:

پایه و اساس انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر ظلم است

تبریز- خطیب موقت جمعه تبریز گفت: قیام خونین امام حسین (ع) در راستای احیای دین رسول الله و مقابله با ظلم یزید و حاکمان اموی بود و مردم ایران به تاسی از این آموزه‌ها انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
کد خبر: ۹۳۶۲۸۳۵
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  مطهری اصل در برنامه پیام جمعه با تبیین درس‌های قیام خونین کربلا گفت:عده‌ای در آن تاریخ از امام حسین (ع) درخواست بیعت و صلح با یزید را داشتند، اما سیدالشهدا با علم و آگاهی به نتیجه قیام خود در برابر ظلم یزید ایستاد و با شهادتش درس‌های بزرگی به تاریخ ارزانی داشت.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار خود با کابینه دولت دوازدهم افزود: معظم له با تقبیح اعتماد به غرب در دولت یازدهم و دوازدهم، آن را عبرت آیندگان توصیف کردند؛ چرا که یزیدیان زمان و استکبار جهانی با ظلمی آشکار، از بین رفتن حکومت اسلامی در ایران، از بین بردن ساختار ولایت فقیه، از بین رفتن مقاومت اسلامی و تغییر فضای سیاسی ایران را به شکل علنی مطرح می کنند تا کشور ما در انزوا قرار گیرد.

حجت الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه با تاسی از سیره و مرام سیدالشهدا باید در برابر ظلم زمان ایستاد گفت: دولت جدید باید با به کارگیری امکانات وسیع داخلی و مدیریت داخلی و با پرهیز از اعتماد به غرب و گرایش به آن‌ها نه تنها ایران اسلامی بلکه کشور‌های منطقه را با راهبرد مقاومت اسلامی به اهداف عالیه خود برساند.

خطیب موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر عمل به این فریضه را در قالب تذکر لسانی وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: یکی از اساسی‌ترین راهبرد‌های قیام خونین کربلا عمل به این فریضه از سوی امام حسین (ع) بود و اکنون همگان وظیفه داریم با استفاده از روش‌های موثر و سازنده علاوه بر شناخت معروف و منکر در راستای اشاعه آن اقدام عملی داشته باشیم.

حجت الاسلام مطهری اصل بهره گیری از فرصت‌های فضای مجازی برای تبیین آموزه‌های دینی و اسلامی را مهم برشمرد و گفت: مبارزه مفاسد بزرگ و موضوعات کلان در این زمینه وظیفه حاکمیت است، اما همه وظیفه داریم در برابر گناهان و منکرات کوچک افراد مرتکب آن عمل تذکر لسانی داشته و با ابزار و روش مناسب عامر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین مراتب صبر و تحمل سختی از نگاه قرآن و ائمه معصومین علیه السلام تاکید کرد: ارتقا سطح ایمان و داشتن پاداش الهی در روز قیامت، در کنار پاداش عمل به واجبات دینی، صبور بودن هم پاداش بسیار بزرگی خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار