خبرهای داغ:
رییس دادگستری اسدآباد تأکید کرد

ضرورت تقویت آموزش و آگاهی‌بخشی در جامعه برای مبارزه با مواد مخدر

اسدآباد-رییس دادگستری اسدآباد گفت: صف اول جبهه مبارزه با مواد مخدر آموزش و آگاهی‌بخشی در سطح جامعه است که ضعیف بوده و نیاز به تقویت دارد.
کد خبر: ۹۳۵۴۷۷۴
|
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

ضرورت تقویت آموزش و آگاهی‌بخشی در جامعه برای مبارزه با مواد مخدر

علی رییس میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر و لزوم توجه به این امر اظهار داشت: بحث مواد مخدر و آسیب‌های آن یک زنجیره بهم پیوسته است و دستگاه‌های متعددی در مبارزه با آن دخیل هستند که صف اول این جبهه، آموزش و آگاهی‌بخشی در سطح جامعه است که ضعیف بوده و نیاز به تقویت دارد.

وی تصریح کرد: برخورد قهرآمیز با مجرمین موادمخدر صف آخر موضوع است که متاسفانه بر اثر ذهنیتی اشتباه اکثر افراد ذره‌بین موضوع را بر روی دستگاه قضا زوم می‌کنند.

رییس دادگستری اسدآباد با بیان اینکه گاهاً فاصله زمانی بین تعقیب،تحقیق و صدورحکم باعث سوء برداشت در بین افراد جامعه می‌شود، بیان کرد: وقتی که فردی در مرحله اتهام و به عبارت ساده‌تر ابتدایی موضوع است قاضی موظف به صدور قرار تأمین است که لایه‌های گوناگونی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد:طبق قانون و پس از تهیه وثیقه، متهم تا مرحله صدورحکم آزاد است و این فاصله باعث سوء برداشت در چگونگی برخورد با متهم می‌شود.

رییس میرزایی گفت:در مرحله صدور حکم نیز ممکن است قاضی طبق قوانین قضایی ارفاق‌های قانونی (با وجود شرایطی خاص) شامل حال متهم کند.

وی با بیان اینکه فاصله چندماهه تعقیب و صدور حکم گاهاً باعث بروز سوء برداشت می‌شود، بیان کرد: به طور قطع برخورد دستگاه قضا با سوداگران مرگ ادامه دارد و اینگونه نیست که فضا برای این افراد امن باشد.

رییس دادگستری اسدآباد ادامه داد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان به عنوان یک شاهراه میانبُر برای قاچاقچیان موادمخدر، دشمن از این اتفاق استفاده کرده و جوانان را هدف قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قاچاقچی مواد نمی‌تواند از طریق فضاهای رسمی به تبلیغ و فروش محصول خود اقدام کند اما تبلیغات دهان به دهان یک روش امتحان شده برای این افراد است که متاسفانه در این زمینه بسیار هم حرفه‌ای هستند.

رییس میرزایی افزود: انتظار داریم مراکزی که مسئول آموزش و فرهنگ‌سازی هستند بیش از گذشته به وظایف خود عمل کنند.

وی در پایان ضمن توصیه به والدین در کنترل ارتباطات فرزندانشان گفت: ضروری است والدین ارتباط مستمر با نوجوانان و جوانان خود داشته و فضاهای تردد این قشر را کنترل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار