نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران پارس آباد گفت: باید نقش شهدای هفتم تیر در تداوم انقلاب، برای جوان امروز تبیین و تشریح شود و مسؤولان هم باید از آنان درس بگیرند.
کد خبر: ۹۳۵۴۲۹۷
|
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

سبک زندگی شهدای هفتم تیر برای نسل جوان تشریح شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، یادواره شهدای هفت تیر قبل از ظهر  امروز با محوریت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی با حضور مسؤولان، خانواده‌های شهدا و جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهرستان پارس آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام یوسف لامعی، نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران پارس آباد در این یادواره با تأکید بر ضرورت تبیین زندگی شهدای هفتم تیر اظهار کرد: باید نقش شهدای هفتم تیر در تداوم انقلاب، برای جوان امروز تبیین و تشریح شود و مسؤولان هم باید از آنان درس بگیرند.

وی افزود: شهید بهشتی از جلوه‌های ویژه انقلاب اسلامی بود و حضرت امام خمینی(ره) درباره او گفت «بهشتی یک ملت است برای ملت ما» که این عبارت برای هیچ شهید دیگری به کار برده نشد.

لامعی با اشاره به اینکه رشد و عظمت ملت ایران در مقابل استکبار جهانی، ریشه در خون شهدا دارد، بیان کرد: شهدای هفتم تیر که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند، با شهادت خود، درخت نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و حقانیت و مظلومیت ملتی که تنها جرم آنها، آزادی‌خواهی بوده است را به جهانیان نشان دادند.

وی تصریح کرد: رخداد غم‌انگیز هفتم تیر که در آن ۷۲ تن از مسؤولان بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در خاک و خون غلتیدند، هرگز فراموش نخواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران پارس آباد بیان داشت: شهید بهشتی مظهر ابتکار و به معنای حقیقی کلمه، بردبار و صبور  بود که هیچ‌گاه احساس ضعف نمی‌کرد، و این‌ها اوصافی است که چراغ راه ما است.

وی عنوان داشت: در آن حادثه ترویستی، مردانی را از دست دادیم که وجود هر کدام از آن عزیزان برای ایران اسلامی، غنیمت بزرگی محسوب می‌شد.

لامعی ادامه داد: دشمن امروز جنگ اقتصادی علیه انقلاب اسلامی ایران راه انداخته است که مردم همیشه در صحنه، با هدایت رهبری و بیداری مسؤولان، در این جنگ نیز ایستادگی خواهند کرد.

وی گفت: دشمنان با تحریم و  تبلیغات سوء فشار مضاعفی را برای دلسردی مردم از حضور در انتخابات داشتند اما، ملت بصیر، انقلابی و دشمن‌شناس ایران اسلامی بار دیگر با حضور معنادار و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی معادلات  دشمن را برهم زده و نشان دادند که بر پیرو آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  مداحی، سینه‌زنی، و قرائت اشعاری در وصف شهدا از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار