مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز وحومه خبر داد

بارگیری نخستین رام قطار ساخت داخل به سمت تبریز

تبریز- مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از بارگیری نخستین رام قطار ساخت داخل از ابهر به سمت تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۴۲۴۸
|
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی قطار شهری تبریز، مصطفی مولوی فرد با اشاره به بکارگیری دانش فنی ملی در بخش طراحی و تجهیزات این رام قطار گفت: طی قراردادی که سال های پیش منعقد شده است دو رام قطار از قدرالسهم140 واگن ساخت داخل سهم تبریز آماده شده است که یک رام قطار 5 واگنه ضمن انجام تست های لازم در کارخانه آماده ارسال به تبریز بوده که امروز از شرکت پوژن در شهرستان ابهر به سمت تبریز بارگیری شد.
وی افزود: امروز پنج واگن بارگیری شده، با کسب مجوزهای لازم به سمت تبریز حرکت خواهد کرد و هفته آینده به تبریز می رسد.
وی خاطرنشان کرد: با عنايت به راه اندازي خط توليد و ورود تجهيزات ١٠ رام قطار اول يعني ٥٠واگن انشاالله شاهد ورود قطارهاي جديد در حداقل زمان خواهيم بود.
مولوی با اشاره به مشخصات این رام قطار گفت: طول تقریبی قطار100 متر، طول تقریبی هر واگن20 متر، عرض واگن
2600 میلی متر و ارتفاع واگن ها 3850 میلی متر است.
وی گفت: ظرفیت حمل مسافراین قطار 192 نفر در حالت نشسته و 1050 نفر در 6 نفر در هرمتر مربع است که بدون شک با جابجایی مسافر در هر ایستگاه این اعداد قابل افزایش است.
مولوی محل تامين اعتبارات این خرید را از محل منابع دولتي و داراي ماده ٦٢ عنوان کرد و افزود: قیمت ساخت داخل هر رام قطار 5 واگنه حدود 3926100 یورو می باشد که در مقایسه با ساخت خارج بسیار مقرون به صرفه است.
وی خاطرنشان کرد: کاهش وابستگی به خارج از کشور برای تأمین واگن، یک مسیر راهبردی وسختی است که دانشمندان و متخصصان داخل توانستند با قدرت در پیش بگیرند.
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به خریداری 60 واگن از زمان تاسیس این سازمان تا به امروز توسط این سازمان خاطرنشان کرد: قطار های خریداری شده فعلی همچون قطار هایی است که در حال حاضر در ناوگان مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال نظرات