خبرهای داغ:

حکایت فوتبالیستی که به سکوی شهادت رسید

تبریز- «سیاوش فتح نوزاد» علی‌رغم سن و سال پایین، از دلبستگی‌هایش از جمله ورزش فوتبال که به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کرد، چشم‌پوشی کرده و برای دفاع از کشورمان راهی میدان نبرد با دشمن شد.
کد خبر: ۹۳۵۳۴۷۷
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با آغاز جنگ تحمیلی، جوانان زیادی از جای جای ایران اسلامی پس از پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزشی، در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند. 

«سیاوش فتح نوزاد» علی‌رغم سن و سال پایین، از دلبستگی‌هایش از جمله ورزش فوتبال که به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کرد، چشم‌پوشی کرده و برای دفاع از کشورمان راهی میدان نبرد با دشمن شد.

در ادامه بررسی زندگی شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی، زندگی‌نامه شهید «سیاوش فتح نوزاد» را در ادامه مرور می‌کنیم.

زندگینامه شهید «سیاوش فتح نوزاد»

«سیاوش فتح نوزاد» سال ۱۳۴۶ در خانواده‌ای مذهبی و متوسط از نظر اقتصادی در شهرستان «مراغه» چشم به جهان گشود. سیاوش هنوز متولد نشده بود که پدرش را از دست داد و خواهراش سرپرستی او را بر عهده گرفت.

در کودکی به فعالیت‌های ورزشی گرایش پیدا کرد. او همزمان در تیم‌های ورزشی فوتبال و باستانی عضو شد و در هر دو رشته در مسابقات تیمی نوجوانان و جوانان موفقیت‌هایی به دست آورد. یکی از موفقیت‌‎های او انتخاب شدن به عنوان عضو تیم منتخب فوتبال جوانان مراغه بود.

روحیه فتح نوزاد با انقلاب اسلامی سازگار بود و او همواره سعی می‌کرد در این مسیر گام بردارد. سیاوش از نظر اخلاق و رفتار نزد دوستانش فردی شناخته شده بود و همیشه به آنان روحیه و نشاط می‌بخشید. وقتی از علت رفتارش می‌پرسیدند، می‌گفت که مومن باید برادر مومنش را شاد کند؛ البته در جبهه هم همین‌گونه بود.

وی در سال ۱۳۶۲ عضو بسیج مستضعفان شد و در گروه مقاومت مسجد امام خمینی(ره) در ابعاد عبادی، سیاسی و نظامی به فعالیت پرداخت.

سیاوش بین سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳ به مدت سه ماه در جبهه‌های غرب کشور حضور یافته و مشغول نبرد با دشمن متجاوز شد. در سال ۱۳۶۴ برای بار دوم با کاروان فتح کربلا به مناطق عملیاتی اعزام شد و برای شرکت در عملیاتی که در سرنوشت جنگ تاثیر بسزایی داشت، با رغبت فراوان در آموزش‌ها شرکت کرد و بالاخره در اوج ایثار و فداکاری در عملیات موفق آمیز والفجر ۸ در منطقه عمومی فاو عراق وارد عمل شد و سرانجام ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۶۴ طی عملیات والفجر ۸ در منطقه عمومی فاو عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار