خبرهای داغ:

حاکمیت زمینه اشاعه معروف را فراهم کند/ سهل‌انگاری مسؤولان پذیرفتنی نیست

شاهرود_امام جمعه شاهرود گفت: حاکمیت باید زمینه اشاعه معروف را در جامعه فراهم کند و سهل‌انگاری و بهانه از مسؤولان پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۹۳۴۵۹۴۳
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
حاکمیت زمینه اشاعه معروف را فراهم کند/ سهل‌انگاری مسؤولان پذیرفتنی نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با مسؤولان شهرستان شاهرود با اشاره به دو آیه سوره آل‌عمران که بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید دارد، اظهار کرد: بخشی از امر به معروف فردی است؛ اما آنچه اثرگذاری دارد، کار جمعی در امر به معروف و نهی از منکر است و باید آن را موردتوجه قرار داد.
وی با بیان اینکه حاکمیت باید زمینه اشاعه معروف و نهی از منکر را فراهم کند و زمینه‌ساز آن باشد، افزود: برای اینکه جلوی منکری را بگیریم، باید برای آن مشابهی ایجاد کنیم و به‌طور مثال زمینه ورزش باحیا را حاکمیت فراهم کند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در حاکمیت همه مسؤولیت داریم و باید در نهی از منکر‌های اجتماعی وظیفه خود را انجام دهیم؛ چراکه خداوند دعوت کرده است و ما مشمول آن هستیم، به تعیین تکلیف حرم شهدای گمنام اشاره و بر ایجاد زمینه‌های فرهنگی در این مکان و حفظ قداست آن تأکید کرد.
امینی با اشاره به اینکه در همه مراکز تفریحی و زیارتی باید نظارت و فرهنگ‌سازی صورت گیرد، تصریح کرد: بخش اعظمی از هنجارشکنان جاهل هستند که با ارشاد، راهنمایی، احسان و تذکر متنبه می‌شوند؛ اما بخشی با آگاهی عَلَم طغیان علیه دین برداشته‌اند و باید با این افراد که اندک هم هستند برخورد جدی شود، چون تلاش دارند هتک حرمت و حیثیت کنند و باید هزینه داد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود سهل‌انگاری و بهانه را از مسؤولان پذیرفته ندانست و بر لزوم توجه به کار فرهنگی تأکید کرد و افزود: کار‌ها باید با سرعت انقلابی و خوب انجام شود تا منکر‌ها در جامعه کاهش یابد و ما سهم خود را در این قضیه باید انجام دهیم و مردم و حاکمیت در کنار هم باید در محو این منکرات خدمات ارزنده‌ای انجام دهند.
امینی با اشاره به جلوگیری از ایجاد منکرات در مناطقی که وجه بین‌المللی دارد، افزود: در نظام جمهوری اسلامی برخی منکرات که در مناطق ثبت جهانی انجام می‌شود، بازتاب بین‌المللی دارد و باید از آن جلوگیری شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها