خبرهای داغ:

صادق بودن ویژگی بارز امام راحل/صداقت ویژگی مهم کاندیدای اصلح

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: امام راحل با صداقت خود میلیون‌ها انسان را با خود همراه کرد و امروز هم در انتخاب خود باید افراد صادق را انتخاب کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۷۵۶۳
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
صادق بودن ویژگی بارز امام راحل/صداقت ویژگی مهم کاندیدای اصلحبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل و شهدای قیام ۱۵ خرداد که با حضور کارکنان سپاه ناحیه و معاون استاندار و فرماندار شهرستان در کانون جوانان بسیج این شهر برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ و شهادت امام صادق (ع) با بیان اینکه در قرآن کریم، هفت آیه هست که خداوند بعد از (یا ای‌ها الذین آمنو)، (اتقوالله) آورده است، اظهار کرد: در این آیات خداوند بعد از تقوا مواردی بیان می‌کند که مثلاٌ ایمان بیاورید و بیهوده سخن نگویید و برای فردا بیندیشید و اثر ایمان با تقوا را بیان می‌کند، اگر تقوا داشته باشید خدا راهگشاست.
وی افزود: در یک آیه خداوند بیان می‌فرماید که اگر تقوا پیشه کنید با صادقین هستید یعنی در معیت با آن‌ها باید با قلب و اعتقاد و عملی همراهی و تبعیت عملی بود و اگر صادقین جلودار شما نباشند شما نمی‌توانید به کلاس تقوا و ایمان برسید.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه این صادق بودن باید در عالم سیاست و مردم و عرفان و... باشد، گفت: پیرمردی که ۱۵ سال تبعید در کشور‌های مختلف جهان تبعید بوده با استقبال چندین میلیون نفری وارد کشور می‌شود و دلیل آن صادق بودن است حتی با دشمن.
وی اضافه کرد: امام بزرگوار بعد از آن هشت سال جنگ و توطئه‌های بزرگ و کوچک دشمنان و این همه سختی بر مردم رحلت می‌کنند و چندین میلیون نفر تشییع می‌کنند و این‌ها به خاطر صداقت ایشان است و برای همین بعد از معصومین، صادقین هستند که امام از آنهاست و یاد و نام امام راحل زنده است.
امینی با بیان اینکه شهدای عزیز هم صادق هستند که جانفشانی کردند، گفت: شهدای ۱۵ خرداد فکر نمی‌کردند انقلاب در بهمن ۱۳۵۷ پیروز شود، اما صادق بودند خط را شکستند و راه را باز کردند و با خون آن‌ها انقلاب پیروز شد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود با اشاره به صادق بودن سردار شهید سلیمانی، افزود: سردار سلیمانی صادق بود، با مردم و دشمن و خود و خدا و آن تشییع پیکر در عراق و ایران و شهر‌های مختلف را دیدید.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو نیز گفت: در انتخاب اصلح هم باید دید چه کسانی راست عمل کردند و صادق بودند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به آیه (کونو مع الصادقین)، اظهار کرد: در انتخابات هم این آیه تاثیر مستقیم دارد که مردم باید صادقین را انتخاب کنند و در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها صادق‌ها را باید انتخاب کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار