سردار حسن زاده:

مکتب حاج قاسم یعنی نگاه بلند داشتن برای اسلام

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در پایان تاکید کرد: اینکه حضرت آقا می فرمایند خرمشهرها در پیش است، یکی از این خرمشهرها همین پرداختن به مساله مهم انتخابات است.
کد خبر: ۹۳۴۴۲۶۲
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد، مراسم بزرگداشت سالروز حماسه غرور آفرین آزاد سازی خرمشهر صبح شنبه یکم خرداد ماه با سخنرانی سردار حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در جمع پایوران این سپاه در محل حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم سردار حسن زاده با عنایت به اینکه باید به پیروزی رزمندگان اسلام و آزادسازی خرمشهر توجه ویژه کرد، افزود: یک نکته مهمتری هست که باید به آن توجه شود و آن مقاومتی است که در آن روزها صورت گرفت و این مقاومت، ریشه اش در پیروزی عملیات الی بیت المقدس نیست هر چند تبلورش آنجاست بلکه ریشه اش در آن مقاومت 35 روزه مردم خرمشهر در مقابل تجهیزات مدرن آن روز و لشکرهای زرهی دشمن است در حالیکه رئیس جمهور مملکت ما که متولی جنگ آن روز بوده، اصلا قائل به دفاع از خرمشهر نبود، لذا ریشه و اصل مقاومت های امروز رزمندگان ما در آنجا و در آن 35 روز شکل گرفته است. 

وی ادامه داد: این 35 روز مقاومت مردم خرمشهر یکی از افتخارات بزرگ کشور و ملت ماست که در نهایت بعد از این مقاومت جانانه مردم، خرمشهر سقوط می کند اما به فضل خدا و طی صدور پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی خرمشهر، خرمشهر بعد از 19 ماه در عملیات الی بیت المقدس آزاد شد. 

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه پیرامون برکات این مقاومت های مردمی افزود: این مقاومت و جریان ایستادگی که امروزه تحت عنوان مقاومت، در اقصی نقاط جهان گسترده شده است نظیر وقایعی که امروزه در یمن، سوریه، عراق، لبنان و جاهای دیگر مشاهده می شود، ریشه اش در آن مقاومت 35 روزه ایست که در خرمشهر انجام شد. لذا بسیار ضروری است که در یک زمان مناسب، تمام مولفه ها وگزاره های مقاومت خرمشهر یک مرور جدی شود.

سردار حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود بر دلیل نامگذاری این عملیات به "الی بیت المقدس" اشاره کرد و گفت: این موضوع را بارها من خودم از سردار شهید حاج حسین همدانی شنیدم که می فرمود فلسفه انتخاب این نام برای این عملیات این بود که ما در بین فرماندهان به این نتیجه رسیدیم که باید این عملیات را بگونه ای نامگذاری کنیم که با این نامگذاری، راهبردمان را برای کل دنیا ترسیم کنیم. 

وی تصریح کرد: "الی بیت المقدس یعنی "پیش بسوی بیت المقدس". خب سوال اینجاست: ما الان داریم عملیات می کنیم برای آزادسازی خرمشهر پس این نام چه ربطی به بیت المقدس دارد؟ جواب این است که نگاه امثال شهید همدانی و شهید حاج قسم سلیمانی که در آن جلسه حضور داشته اند این بوده که به همه دنیا اعلام کنند که بدانید راهبرد ما این است که باید قدس شریف آزاد شود. لذا طبق تحلیل این دو شهید بزرگوار همه تلاش هایی که این سالها در سوریه و امثالهم و همچنین نیروی قدس انجام شد، اینها همه یکی مراحل عملیات الی بیت المقدس است. 

فرمانده سپاه تهران بزرگ ضمن اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) درخصوص خرمشهر، خاطر نشان کرد: ما غیر از خرمشهر خیلی جاهای دیگر را آزاد کردیم پس چرا حضرت آقا در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری فرمودند: خرمشهرها در پیش است؟ این یعنی همان رسیدن به بیت المقدس. این یعنی اینکه وقتی شهر حلب یا موصل آزاد شد، اینها یکی از همان مراحل عملیات الی بیت المقدس است. البته در همه عرصه ها همین گونه هست، مثل پیروزی اخیر مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی. حتی در مورد انتخابات هم همینطور هست. 

وی با تاکید بر اینکه فرماندهان و مسئولین امروز ما باید مانند فرماندهان دوران دفاع مقدس نگاهی آرمانی و بلند مدت به وقایع اطراف خود داشته باشند، افزود: حضور همه جانبه سپاه و بسیج در عرصه های گوناگون خدمتگزاری به مردم نیز خودش یکی از مراحل عملیات الی بیت المقدس است. و اینها اعتقاد قلبی امثال حاج حسین همدانی و حاج قاسم سلیمانی هاست. مکتب حاج قاسم، پرداختن به این مسائل حساس و مهم است. مکتب حاج قاسم سلیمانی یعنی نگاه بلند داشتن برای اسلام. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در پایان تاکید کرد: اینکه حضرت آقا می فرمایند خرمشهرها در پیش است، یکی از این خرمشهرها همین پرداختن به مساله مهم انتخابات است. پس همگی ما باید تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات های پیش رو به کار ببندیم.

گفتنی است رزمندگان اسلام در سوم خرداد ماه سال 61 طی عملیات غرورآفرین الی بیت المقدس شهر خرمشهر را پس از 578 روز اشغال از چنگ نیروهای رژیم بعث عراق آزاد کردند و شورای انقلاب فرهنگی این روز را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی کشور نامگذاری کرد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار