خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

ایران خواهان لغو تمام تحریم هاست نه تعلیق

تبریز- امام جمعه تبریز گفت: اینکه ایران، آمریکا را به مذاکرات وین راه نداده امری غرورانگیز است و نباید آنرا دست کم گرفت ولی مذاکره کنندگان مراقب شیطنت امریکا باشند چراکه خواهان لغو تمام تحریم ها هستیم نه تعلیق.
کد خبر: ۹۳۴۲۱۹۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در پیام این هفته جمعه افزود: استکبار جهانی به خصوص محور «غربی - عبری - عربی» سعی دارد با تحرکات فتنه‌انگیز و با تلاش‌های مذبوحانه، پیوند عمیق مذهبی و فرهنگی و اجتماعی عراق و ایران را به زعم باطل خود دچار اختلال کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی جمعیت اظهار داشت: روز ملی جمعیت، روزی برای هم‌اندیشی درباره جمعیت در ابعاد مختلف کمّی و کیفی که در سیاست‌های کلی جمعیت مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: توجه راهبردی به مقوله جمعیت، پایش منطقه‌ای، یافتن راهکارهای محلی و برنامه‌ریزی مبتنی بر شرایط بومی و اجتماعی برای جمعیت‌افزایی می‌تواند موثر و کارساز باشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مبارزه با استبداد سلطنتی، مقابله با نفوذ استعمار و دخالت‌های خارجی، مبارزه با خیانت‌های جریان روشنفکران غرب‌زده و استقرار و استمرار سیره مبارزه بصیرت‌محور در جریان روحانیت متعهد چهار برکت نهضت تنباکو بود.

حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: چرخش آل‌سعود به سمت ایران تاکتیکی است و نه راهبردی و این سیاست از سر اجباری است که مقاومت اسلامی با محوریت مقاومت برای ارتجاع عربی و دشمن عبری و غربی، رقم زده است. 

وی تشریح کرد: نفس این‌که ایران، آمریکا را به مذاکرات وین راه نداده است، امری غرورانگیز است که نباید آن‌را دست کم گرفت، اما مذاکره کنندگان باید با هوشیاری کامل مراقب شیطنت های آمریکا باشند، زیرا ایران خواهان لغو تمام تحریم ها است نه تعلیق.

حجت الاسلام آل هاشم اظهار داشت: قطعاً آنچه سردار دل ها را محبوب قلوب و قهرمان ملل مختلف کرده بود، نه تصویر یک ابرمرد نظامی، بلکه یک منش و سبک زندگی اسلامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: درهم‌تنیدگی دیپلماسی دفاعی و سیاسی ما در منطقه‌ پُرتنش غرب آسیا نشانگر ضرورت هماهنگی‌ها و همکاری‌ها بین میدان و دیپلماسی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار