خبرهای داغ:
مبارزه با ظلم در جامعه مطلوب قرآنی از نگاه قرآن

غده سرطانی به برکت محور مقاومت وخون پاک شهیدان، در حال ریشه کنی است

غده سرطانی اسرائیل، امروز به برکت محور مقاومت وخون پاک شهیدان بویژه حاج قاسم ها در حال ریشه کنی می باشد.
کد خبر: ۹۳۴۰۰۶۴
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

بسم الله الرحمن الرحيم

از ویژگیهای جامعه مطلوب قرانی ظلم ستیزی و کمک و مساعدت، مظلوم است ، جامعه ای که دارای حیات است و فعالانه در مسائل حضور دارد. چرا که ماچند نوع اجتماع داریم اجتماع بی تفاوت نسبت به هر پدیده ای اجتماعی که در مقابل پدیده بویژه اجتماعی طرف باطل را می گیرد.

عناصر اجتماعی که در برابر پدیده ها طرف حق را گرفته و فعالانه وارد می شوند هزینه هم می دهند. دسته اول افرادی می باشند ځنثی وبی آرمان وفقط شکم و چراگاه را می شناسد سیر باشد و مسائل شهوانیش تامین گردد حالا در تحت ستم بوده و یا توانست ستم کند. برایشان تفاوتی ندارد. چنین جامعه ای در حقیقت مرده ای بیش نیست و بطور یقین در مسیر هدف خلقت قرار ندارد و مورد مزمت قرآن قرار گرفته است.

وما لم لا تقاتلون في سبيل الله والمنتفعين من الرجال والنساء والولدان الذين يقولون ربنا أخرجنا من هذه القرية الظالم أهلها وأجعل لنا من لدنك وليا واجعل لنا من لدنک نصیرا.
چرا در راه خدا و نجات بیچارگان از مردان و زنان و کودکان پیکار نمی کنند ؟ بیچارگانی که می گویند. بارالها ما را از این سرزمین که مردمش همه ستمگرند بیرون کن و نجات بده و از ناحیه خود سرپرستی برایمان بفرست و یا از جانب خود یار و مدد کاری برایمان روانه کن. (نساء ۷۵)

گروه دوم اهدافی برای خود تعریف کرده و خود را کدخدای جهان تعریف می کند. توانمندیهایش را قوی می سازند تا به آن اهداف برسند و برای رسیدن به مطامع از هیچ فسادی دریغ نمی کنند زمین ها را ویران ونسل انسانهای مخالف خود را نابود می سازند چنانکه قرآن می گوید: وإذا توی سعى في الأرض ليسية فيها ويهلك الحرث والتل والله لا يحب الفستاذ
به شهادت اینکه وقتی بر می گردند ( و یا وقتی به ولایت و ریاستی میرسند و با تمام نیرو در گستردن فساد در زمین می کوشند و به مال و جانها دست می اندازند با اینکه خدا فساد را دوست می دارد. (بقره۲۰۵)

یعنی ستمگران تا دو کار انجام می دهند سرزمین ها را با اشغالشان نابود ونسل را کشته و یا به انحراف بکشند و باز به تعبیر قرآن کریم ينبحون أبناءكم ويستحيون بناءكم وفي ذالكم بلاء من ربكم عظيم | آن این بود که پسرانتان را سر می بریدند و زنانتان را زنده نگه میداشتند و در این کارها بلائی بزرگ از پروردگار شما بود. (بقره۴۹)

جامعه سوم در مقابل دودسته اول نه منفعل هستند و نه برای باطل می جنگند ونه با باطل مصالحه می نماید آنها جامعه ای را می خواهند که ارزشهای الهی وانسانی جاری شود. الذين إن مكناهم في الأرض أقاموا الصلوة وماتوا الزکودة وأخروا ب المعروف ونهوا عن المنكر ولله عاقبةالأمور.
همان کسانی که اگر در زمین استفرارشان دهیم نماز به پا کنند و زکات دهند و به معروف را دارند و از منکر باز دارند و سرانجام همه کارها با خدا است.(حج ۴۱)

با ستمگران مقابله می کنند قرآن در داستان حضرت موسی(ع) بعنوان یک الگو ذکر می کند که وقتی مظلومی طلب یاری کرد حضرت به یاری اوشتافت فاستغاثة الذي من شيعته على الذي من عدوه فوكزة موسى فقضى عليه آنکه از پیروان موسی بود موسی را به کمک طلبید تا شر قبطی را از او بگرداند و موسی مرد قبطی را زد اما زدن همان و افتادن و مردن قبطی همان ..(قصص۱۵) |
جامعه قرانی چنگ در چنگ ستمگران می اندازد و در هر شرایطی به یاری مظلوم و ستمدیده می شتابد و چنانکه به باطل میدان داری نمی دهد. بل نقذف بالحق على الباطل فيده فإذا هو زاهق ولم الويل مما تصفون نه اینطور نیست ، بلکه حق را به روی باطل می کوبیم تا در همش بشکند و یکباره نابود شود ، وای بر شما از این وصف که می کنید. (انبیاء ۱۸)

و چه زیبا امام(ره) همچون جامعه ای را تعریف کردند: ملت اسلام پیرو مکتبی است که برنامه آن مکتب خلاصه می شود در دو کلمه: (لايطلمون ولالاتظلمون)) کتاب کلمات قصار ص ۹۴

و امروز مصداق کامل باطل و ستمگر، رژیم اشغالگر قدس است او که با حمایت ظالمانه سازمان ملل وخيانت مرتجعین عرب و سستی مسلمانان اولین قبله مسلمانان و همانجا که رسول اکرم (ص) هنگام معراج نماز خواند اشغال کردند و سرزمین مسلمانان که قرنها تعلق بر آنها داشته بزور و تزویر سلطه یافتند و در طول مدت اشغال بدترین ظلم هارا در حق مردم مظلوم فلسطین مرتکب شدن و حقیقتا نمونه از نابودگران حرث و نل بودند. همان رژیم اشغالگری که امام (ره) فرمودند این ماده فساد که در قلب ممالک اسلامی، با پشتیبانی دول بزرگ جایگزین شده است و ریشه های فساد هر روز ممالک اسلامی را تهدید می کند، باید با همت ممالک اسلامی و ملل بزرگ اسلام ریشه کن شود. کتاب کلمات قصار ص ۱۵۱|

وغده سرطانی امروز به برکت محور مقاومت وخون پاک شهیدان بویژه حاج قاسم ها در حال ریشه کنی می باشد هر چند در سال جاری بدلیل ویروس منحوس راهپیمایی حمایت نداریم ولكن قدس و فلسطين در قلوب تمام عناصر جامعه قرآنی هست و بفرموده امام (ره) اصولا این تکلیف همه مسلمین است که قدس را ازاد کنند و شر این جرثومه فساد را از سر بلا اسلامی قطع کنند. همان منبع ص۱۴۷ با پیش بینی رهبر حکیم عزیزمان در ۲۵ سال آینده با همت جامعه قران، اسرائیلی وجود نخواهد داشت و ان وقت مسلمانان در قبله اولشان نماز را به جماعت اقامه خواهند کرد. انشاا..

نگارنده: حجت الاسلام على معبودی نمای

ارسال نظرات
پر بیننده ها