خبرهای داغ:

گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در نجف آباد

به همت حوزه حضرت زهرا سلام الله علیها ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد و به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و هفته عقیدتی سیاسی همایشی با حضور تعدادی از فرهنگیان در محل ساختمان شهید محلاتی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۳۷۹۴۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، به همت حوزه حضرت زهرا سلام الله علیها ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد و به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی همایشی با حضور تعدادی از فرهنگیان در محل ساختمان شهید محلاتی برگزار گردید.
در این برنامه که در سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و با مولودی خوانی آقای سید مجتبی موسوی برگزار گردید، اعضای شورای حوزه حضرت زهرا سلام الله علیها میزبان تعدادی از فرهنگیان بزرگوار بودند.

مهمان ویژه این همایش حجت‌الاسلام همتیان ضمن عرض تبریک سالروز ولادت امام حسن علیه السلام کریم اهل بیت و همچنین گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره استاد مطهری، مطالبی را بیان نمودند :جایگاه یک معلم و استاد تا جایی هست که می تواند انسانها و نفوس انسانها را مخصوصاً قلب و دل جوان را به رشد و تکامل برساند. الحق و الانصاف نامگذاری ایام شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم بسیار به جا بوده است، این که روز معلم را سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند یک معنای نمادین و پرمغز و پر مضمونی دارد، چون ایشان حقا یک انسان بزرگ و برجسته بود. زندگی او تلاش خالصانه و عالمانه همراه با یک بصیرت کامل در میدان علم و معرفت و فرهنگ بود .

در ادامه ایشان با اشاره به سالروز ولادت امام حسن مجتبی بیان نمودند: امام حسن علیه السلام از باب گره گشایی از خلق خدا به کریم اهل بیت معروف شدند. ایشان دو مرتبه کل اموال خودشان را به ایتام بخشیدند. یکی از نیازهای جامعه امروز و شرایط کشور ما در زمان هجوم ویروس کرونا مسیر امام حسن علیه السلام است. بخشندگی ،ایثار، گذشت را باید از امام حسن ع یاد گرفت. البته ایشان در دامان علی علیه السلام وفاطمه سلام الله علیها بزرگ شده و پرورش یافتند، همان ها که در زمان افطار حداقل افطاری خود را به ایتام بخشیدند. البته ایثار و گذشت یک شب و یک لحظه به دست نمی‌آید، باید آرام آرام آن را کسب کرد.

مصداق بارز ایثار و گذشت شهدای ما هستند در زمان جنگ رزمندگان از حق خود می گذشتند تا دیگر همرزمانشان دچار کم و کاستی نشوند.

وی افزود: یکی از درخواست‌های ما از خداوند این باشد که خدایا وجود ما را سبب خیر برای دیگران قرار بدهد.در کشور اسلامی اگر دو صفت بخشش و عفو رواج پیدا کند خیلی از مشکلات از بین میرود .

شهید مطهری اهل مبارزه بود البته نه با اسلحه بلکه ایشان با قلمش مبارزه می کرد. شاخص یک فرد جهادگر دو چیز است: تلاش و حرکت.. اگر این دو شاخص همراه با دو صفت پسندیده بخشش و عفو در بین مردم جامعه ما و بیشتر بین مسئولین و دولتمردان تبلور پیدا کند، چه بسا گره از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی برداشته می‌شود.

در پایان ایشان اشاره به بحث انتخابات خردادماه داشته و عنوان نمودند: حضور حداکثری و یک انتخاب واقعی و آگاهانه و با بینش کافی در ساخت یک دولت اسلامی کمک می‌کند که جامعه اسلامی هم ساخته شود .

گفتنی است در این جلسه از فرهنگیان حاضر با اهداء هدیه و پک فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

در ضمن به جهت رعایت موارد بهداشتی وفاصله گذاری ،این جلسه در فضای روبیکا هم پخش گردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار