خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده تیپ ۳۲ انصارالحسین (ع) خبر داد:

برگزاری ۱۶ ویژه‌برنامه بزرگداشت شهید «محمد ظاهر عباسی» در همدان

همدان-معاون هماهنگ کننده تیپ انصارالحسین (ع) استان همدان از برگزاری ۱۶ ویژه‌برنامه بزرگداشت شهید «محمد ظاهر عباسی»، شهید شاخص سال تیپ ۳۲ انصارالحسین (ع) در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۵۱۰۶
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
برگزاری ۱۶ ویژه‌برنامه بزرگداشت شهید «محمد ظاهر عباسی» در همدانسرهنگ اکبر کاظمی علوم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت یاد و نام شهدای عالیقدر به ویژه شهید شاخص این یگان سردار شهید «محمدظاهر عباسی به تشریح ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت این شهید والامقام پرداخت و اظهار داشت: چنانچه بزرگان دین و انقلاب فرموده‌اند اهمیت و فضیلت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر از خود شهادت کمتر و پایین‌تر نیست.

وی بزرگداشت شهدا را لازمه و ضرورت برای نسل جدید و نسل‌های آینده دانست و بیان داشت: همه وظیفه داریم شهدا و رسالت و سیره شهدا را در تاریخ ثبت و ضبط و از آن برای همه دوران‌ها بهره‌برداری کنیم.

معاون هماهنگ کننده تیپ انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: شهید «محمد ظاهر عباسی» در سال ۱۳۶۶ در ۲۴ سالگی هنگامی که نیرو‌های خود در گردان ادوات لشکر انصارالحسین (ع) را برای عملیات آماده می‌کرد و به منطقه می‌رفت در مسیر خرمشهر-شلمچه به شهادت رسید و در راه اسلام و انقلاب از تمام وجودش گذشت.

وی افزود: شهید بزرگوار مدتی محافظ امام جمعه ملایر، آیت الله فاضلیان بود و بعد به عنوان فرمانده گردان ادوات لشکر انصار در عملیات‌های فاو، والفجر ۲ و ۸ و کربلای ۴ و ۵ نقش اساسی و تعیین‌کننده داشت.

کاظمی علوم گفت: برای بزرگداشت شهید «محمد ظاهر عباسی»، ۱۶ عنوان برنامه طراحی شده که در طول سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دیدار و تقدیر از خانواده معظم شهید، ساخت مستند و کلیپ و انتشار در فضای مجازی، اختصاص برنامه معبر چهلم شبکه استانی سیمای همدان به این شهید عزیز، برنامه‌های سالگرد و خاطره‌گویی و صعود به قله به یاد آن شهید والامقام و... از جمله برنامه‌های بزرگداشت این شهید والامقام است.

گفتنی است؛ شهید محمدظاهر عباسی متولد سال ۱۳۴۲ شهرستان ملایر بود که در کسوت فرماندهی گردان ادوات لشکر انصارالحسین (ع) در روز ۲۹ اردیبهشت سال ۶۶ شهد شیرین شهادت نوشید.

این شهید والامقام به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ تیپ انصارالحسین (ع) تعیین شده است.

جمله‌ای معروف از ایشان در مناطق جنگی به یادگار مانده است. این شهید عزیز فرمود «عقیده من درباره حضور در این جبهه‌ها رفع فتنه در جهان و پاسداری از میهن، ناموس و پیروی از ولایت فقیه است».

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار