مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی:

۹۰ کاسب امین در طرح توزیع کالاهای اساسی استان مرکزی مشارکت دارند

فراهانی گفت: در سطح استان مرکزی بیش از ۹۰ کاسب امین در طرح توزیع کالاهای اساسی مشارکت دارند و بسیج اصناف با رویکرد هدایت، حمایت و نظارت به دنبال رفع کامل مشکلات مربوط به بازار است.
کد خبر: ۹۳۲۸۲۷۷
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرهنگ پاسدار محمد فراهانی مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز در حاشیه نشست قرارگاه ۱۷ ربیع استان در جمع خبرنگاران گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۵ اسفند ماه سالجاری ساماندهی و علاج قیمت های بازار و خصوصا شب عید بود که همه باید برای رفع این معضل تلاش کنیم و دستگاه های مسئول باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

وی افزود: از مهمترین نکات بیانات حضرت آقا وجود راه کارها و ارائه آن به مسئولین است که این نشان دهنده اهمیت موضوع می باشد و امروز نتیجه جلسات و ارائه راهکارها باید قابل برای مردم قابل نمایش باشد.

فراهانی اظهار کرد: بسیج اصناف از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کنار دستگاه های متولی و اصناف بوده و با حمایت ها و فعالیت های خود سعی کرده نقش به سزایی در راستای کنترل بازار داشته باشد.

وی بیان کرد: در طی چند ماه گذشته در راستای ثبات و آرامش در بازار طرح کاسبان امین در دستور کار قرار گرفت که با اجرای این طرح به دنبال رفع مشکلات تامین کالاهای اساسی نیز بودیم که خوشبختانه این طرح در مراحل مختلفی که اجرا شد با موفقیت همراه بود.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امروز کاسبان امین در سطح استان به شکل مویرگی در حال فعالیت هستند و این نشان دهنده استقبال خوب کسبه از این طرح است و همه کاسبان می توانند به آن بپیوندند.

وی تأکید کرد: اگر دستگاه های متولی از طرح کاسبان امین حمایت لازم را داشته باشند قطعا برای تامین کالاهای اساسی مردم ، صف ها را شاهد نخواهیم بود و فعلا در طرح کاسبان امین توزیع هشت کالای اساسی از جمله برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن، میوه، قند و شکر را اعلام آمادگی کرده ایم.

فراهانی گفت: یکی از اولویت هایی که جهاد کشاورزی و اداره صمت باید به آن توجه داشته باشند تامین کالاهای اساسی در مناطق محروم است چراکه اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار باید همواره در اولویت باشند.

وی با بیان اینکه در سطح استان مرکزی بیش از ۹۰ کاسب امین در طرح توزیع کالاهای اساسی مشارکت دارند،گفت: بسیج اصناف با رویکرد هدایت، حمایت و نظارت به دنبال رفع کامل مشکلات مربوط به بازار است و طرح کاسبان امین مهمترین اقدام در این راستا می باشد.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی افزود: همچنین بیش از ۷۵ بازرس از بسیج اصناف با هدایت های معاونت بازرسی سازمان صمت در سطح استان آموزش تخصصی دیده اند که در قالب قرارگاه ۱۷ ربیع در راستای برقراری آرامش در بازار و ایجاد تعادل خدمت رسانی می کنند.

وی گفت: متاسفانه در برخی از سطوح زنجیره تولید، تامین و توزیع شاهد وجود دلالانی هستیم که تاثیر به سزایی در افزایش قیمت ها خصوصا در میوه و کالاهای اساسی دیگر شده اند و نیاز است با همیاری و مشارکت همه جانبه دستگاه های مسئول دست دلالان از بازار قطع شود تا زنجیره دچار مشکل نشود و کالاها به خوبی به مردم عرضه شوند.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از طرح های بسیج اصناف در آستانه نوروز اجرای رزمایش کمک مومنانه است که در قالب های مختلف اجرا می شود و امروز با مشارکت هیئت امنای بازار سرپوشیده اراک و حوزه علمیه آقا ضیاء الدین بیش از یکصد بسته معیشتی بین جامعه هدف توزیع می شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار