گزارش بسیج قزوین از مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی

فریاد برای نان تا گلایه از مسئولان و عمل به قانون

باز نشستگان تامین اجتماعی با تجمع چندین باره خود در برابر اداره کل تامین اجتماعی خواستار همسان سازی و افزایش سطح معیشت و درآمد خویش شدند.
کد خبر: ۹۳۲۳۲۲۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

به گزارش بسیج قزوین، بازنشستگان تامین اجتماعی پس از ۳۰سال کار و تلاش انتطار دارند با حداقل درآمد مکفی بتوانند زندگی آبرومندانه ای را بگذرانند، افزایش قیمت کالا و خدمات به صورت روزانه و تحمیل هزینه چند برابری به آنان شرایطی را بر جامعه هدف حاکم کرده است که افراد ناچار شدند برای کاهش فشار های معیشتی و اقتصادی دست به تجمع اعتراضی بزنند. بالا رفتن سن و افزایش هزینه های درمان و مراقبت، افزایش اعضای خانواده با ازدواج فرزندان، مراجعات متعدد به پزشک برای معاینه و درمان، قیمت روز افزون ۲۵ قلم کالای اساسی مورد نیاز نگرانی هایی را در سطح جامعه ایجاد کرده که اقشار مختلف با آن دست و پنجه نرم می کنند.
انتظار می رود دولت محترم و مجلس در دادن تسهیلات و امتیازات قانونی به این قشر ضعیف و زحمت کش جامعه باری از مشکلات را بردارند. پیامبر فرمودند: پیران امت منشا خیر و برکت هستند آنها را گرامی بداریم.

خانم احمدی یکی از تجمع کنندگان که بیانیه پایانی را قرائت کرد در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: ما نه کار سیاسی می کنیم نه قصد شعار علیه حاکمیت را داریم، انقلاب کردیم که بتوانیم برای حق خودمان آزادانه فریاد بزنیم. تامین اجتماعی از پول امثال بنده و این جماعت ساپورت شده است، پس از ۳۰سال کار و تلاش که صاحب نوه عروس داماد می شویم سفره ما گسترده تر می شود، اما دریغ از یک آرامش ذهنی که بتوانیم راحت سر به بالین بگذاریم. وقتی عیدی پایان سال می دهند می گویند شما کارمند هستید۱/۵ میلیون می دهند وقتی نوبت همسان سازی سه گانه می رسد می گویند شما کارگر هستید کارمند نیستید، عیدی کارگر حداقل تا ۳برابر دستمزد مصوب اداره کار است.

او تصریح کرد: مسئولین به خودشان اجازه ندادند در جمع بازنشسته ها حاضر شوندو جواب این همه انسان را بدهند که رزمندگان دیروز هستند، این مردان با تمام دنیا جنگیدند به امید روزی که انقلاب اسلامی پا برجا بماند و عدالت وعده داده شده را لمس کنیم. مدیران سازمان ببینند این جماعت که فریاد نان می زنند چرا این همه تجمع می کنند، دردشان چیست؟ قانون را اجرا نمی کنند، همسان سازی را برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا نمی کنند، ۲درصد سهام شستا را باید به کارگران بدهند. چه کسی به شما اجازه داده که سرمایه کارگران را به حیاط خلوت خود تبدیل کنید؟ با کدام وجدان راحت از گلوی قشر مستضعف می زنید به دیگران می بخشید؟۳۳۰هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارید وزیر محترم کجا تشریف دارید؟ چرا صدا از حلقوم شما بیرون نمیاد؟

سید فرخی یکی دیگر از باز نشستگان می گوید: با بفرما و تعارف کار درست نمیشود، لایحه بودجه به مجلس رفته اگر حق کارگر در بودجه اعمال شد بسیار عالی اگر اعمال نشد این تجمع ها تا گرفتن حق و حقوق بازنشسته ها ادامه دارد.۳۰سال جان کندیم و پول به حساب سازمان ریختیم تا در روز پیری طبق قانون به داد ما برسند، دولت حق ندارد در اموال کارگران دخل و تصرف کند، اگر آب بها را پرداخت نکنیم با قوه قهریه آب آشامیدنی را قطع می کنند و می گویند بیت المال است ولی ۴۲ سال است دستشان را در جیب کارگران و بازنشستگان کردند هیچ وجدان دردی هم نمی گیرند.

یکی از بازنشستگان با ۳۰سال سابقه ۲۵ درصد جانبازی، سرطان روده و ۴۵ماه حضور مداوم در جبهه و دفاع مقدس فیش حقوقی را به خبرنگار بسیج نشان می دهد و می گوید: دو میلیون و هفتصد درآمد واریزی بنده از صندوق است، کانون بازنشستگان را تشکیل دادند تا در هنگام بهره برداری های سیاسی و اقتصادی منافع خویش را ببرند، چرا اهمیتی به تجمعات ندادند؟ چرا به عنوان نماینده صنفی بازنشستگان یک بار در جمع ماحاضر نشدند؟

در حین تجمع کارگران بازنشسته شعارهایی سردادند که همسان سازی حق مسلم ماست، تا حقمان نگیریم آرام نمی گیریم، دولت محترم حمایت حمایت، هزینه ها دلاریه حقوق ما ریالی اعتراض خویش را به اعمال نشدن قانون مصوب در خصوص بازنشستگان و تامین اجتماعی نشان دادند.

او ادامه داد: ما همان جوانانی هستیم که شاه را با دست خالی بیرون کردیم و در برابر تمام دنیا ایستادیم، هرکس در این مملکت کار کرد خدا پدرش را بیامرزد و حمایت می کنیم، هرکس بخواهد خیانت کند جلویش می ایستیم. قباحت دارد برای مسئولانی که در هزینه اولیه مردمش ماندند و صدای گرسنگی انها را باید دنیا بشنود.ما انقلاب را دوست داریم، هرکسی بخواهد بازنشستگان را متهم به ضد انقلاب و دشمن شاد کن نماید جفا در حق مستضعفین است.
می گویند از راه قانونی درست می شود، مگر کار غیر قانونی می کنیم؟ اعتراض حق ماست، وقتی ۴۲ سال حق بازنشستگان و کارگران را ندادند یعنی ۴۲ سال دیگر صبر کنیم پرداخت می کنند؟

۱۰۰۲/گزارش ویژه

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار