خبرهای داغ:
  حجت الاسلام مجیدی گفت: طبق روایات اگر انسان بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا می‌رود و امروز در عالم تکلیفی بالاتر از شناخت امام، ولی و نایب امام معصوم نیست.
کد خبر: ۹۵۹۶۷۲۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳

قزوین - به گزارش بسیج، مراسم شب شهادت رئیس مذهب شیعیان امام جعفر صادق (ع) در آستان مقدس امام علی(ع) قزوین برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: خیلی‌ها ادعای محب اهل بیت عصمت و طهارت را دارند؛ اما شکل و شمایل و سبک زندگی شان شبیه غربی‌ هاست که با خدا و اهل بیت(ع) میانه ای ندارند.

وی عنوان کرد: طبق فرمایش امام صادق (ع) ايشان بر پایه و اساسی زندگی خود را بنا نهاده اند و اگر می‌خواهید پیرو معصوم باشید، باید سبک زندگی شما نیز اینگونه باشد.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند که "باور و ایمان پیدا کردم که کار من را کسی بهتر از من انجام نمی‌دهد " این امر بیانگر آن است که تا فرصت باقی ست باید خودمان کارهایمان را انجام بدهیم.

حجت الاسلام مجیدی افزود: سبک زندگی اسلامی یعنی اینکه کار امروز را به فردا واگذار نکنیم؛ اینکه در لحظه زندگی کنیم سبک دنیای غرب است؛ متاسفانه در نظام اسلامی در بیشتر تبلیغات می‌نویسند؛ از این لحظه که در آن هستی لذت ببر و این سبک زندگی ما شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: پایه و سبک دوم زندگی امام صادق(ع) این بود که ایشان فرمودند: "پنهان و پیدایی در محضر حق وجود ندارد و خدا آگاه بر اعمال من است و اینکه عالم محضر خداست در محضر معصیت نکنید." و ما باید باور داشته باشیم که خدا اعمال ما را می‌بیند و باید از انجام دادن گناهان دوری کنیم چون پایه، اساس و ریشه خیلی از این مسائل در دنیا ناشی از این مسئله است.

وی افزود: سومین پایه در روایات امام صادق(ع) این است که ایشان می‌فرمایند:" من فهمیدم که رزق مرا کسی نمی‌تواند بخورد چون ایمان پیدا کردم که رزق و روزی من دست اوست که مقدر و عنایت می‌کند پس به او اطمینان کردم" و اگر باور داشته باشیم که رزق ما دست خداست؛ به مال دیگران دست درازی نمی کنیم.

وی تصریح کرد: پایان زندگی ما مرگ است و هیچکس در این دنیا ماندگار نیست و حضرت امام صادق(ع) فرمودند:" آخر زندگی کار من مرگ است" و به چشم خود می‌بینیم که اقوام و خویشان اعم از پیر و جوان از دنیا می‌روند؛ اما درک نکرده و فکر می‌ کنيم که همیشه هستیم.

مدیرکل اوقاف و خیریه استان قزوین عنوان کرد: اعمال ما صرفا نماز و روزه نیست؛ اسلام دین اجتماعی ست آنقدر بر جمع در دین اسلام تاکید شده است که علامه طباطبایی می‌فرماید:"اسلام دین جمعی است "و اگر من و شما تکلیف اجتماعی نداشته باشیم اصلاً دیندار نیستیم.

حجت الاسلام مجیدی ادامه داد: تفکر و ایدئولوژی در وهابیت بدین گونه است که هر کسی در عالم حاکم جامعه شد تبعیت از او واجب است حال می‌خواهد این آدم فاسد، عالم، آدمکش و ظالم باشد، شما مکلف هستید از او تبعیت کنید؛ همان وهابیونی که حافظ قرآن و مصر بر انجام نماز و روزه هستند اما آنها درک نکردند که اسلام دین جمعی و هدایت شده است نه دین فرعی. مگر می‌شود ادعا کرد که من اهل نماز و روزه هستم؛ اما تکلیف اجتماعی ندارم.

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای می‌گویند که نظام تکلیفی ندارد که مردم را هدايت کند و چرا می خواهد امر به معروف و نهی از منکر و بحث حجاب و عفاف را انجام بدهید در صورتی که بحث حجاب و امر به معروف یک فریضه الهی ست و مکلف به انجام آن هستیم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق یادآور شد: نظام اسلامی به هر دلیلی خویشتن‌داری می‌کرد و جواب یاوه‌گویان را نمی‌داد و حضرت آقا فرمودند:" اگر اسرائیل دست از پا خطا کند تل آویو را با خاک یکسان می‌کنیم" عده‌ای گفتند این حرف یک شعار است مگر ایران می‌تواند اسرائیل را بزند و نظام اسلامی جرات این کار را ندارد؛ وعده صادق محقق شد و ایران یک تنه در مقابل عظمت پوشالی اسرائیل ایستاد و خدای حی و ناظر می‌داند که تیرها به کجا اصابت کرد که اگر اصابت نکرده بود اسرائیل؛ آمریکا و ایادی شان امروزبه قول آن استاد معلوم الحال تیرچراغ برق‌های ما را زده بودند.

وی ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند که نظام اسلامی هیچ کاری انجام نداده است؛ اختلاس‌ها، رشوه‌ها و فسادها را می‌بیند و کاری انجام نمی‌دهد؛ اما این نظام اسلامی ست که مچ آنها را می‌گیرد اختلاس و رشوه در دول غربی هم به مراتب بدتر از این وجود دارد؛ اما نظام اسلامی مردانه در میدان فساد مبارزه می‌کند.

حجت الاسلام مجیدی افزود: طبق روایات امام صادق(ع) چهارمین پایه و اساس زندگی بر این مبناست که باور داشته باشیم آخر زندگی مرگ است و آماده شدن برای مرگ صرف اعمال عبادی نیست اگر انسان بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا می‌رود و امروز در عالم تکلیفی بالاتر از شناخت امام، ولی و نایب امام معصوم نیست.

وی در پایان ابراز کرد: بعد از هزاران سال گذر از اسلام محوری و گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی نباید از قطار اسلام و نظام اسلامی خارج شویم؛ اکنون دانشجوی مسیحی و غیره در دانشگاه های اروپا و آمریکا در دفاع از مظلوم پرچم حق را در دست گرفته و بر ماست که دغدغه های معاش، اقتصاد و گرفتاری‌ها باعث خارج شدن ما از قطار نظام اسلام نشود.

 

انتهای پیام /۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار