خبرهای داغ:

مطالبه گری از مسئولین و بی تفاوت نبودن مردم، اولویت امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان گفت:آنچه مهم است مطالبه گری از مسئولان و بی تفاوت نبودن مردم است و مسئولین نظام اسلامی در این عرصه باید پیشتاز باشند.
کد خبر: ۹۳۲۲۲۸۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
مطالبه گری از مسئولین و بی تفاوت نبودن مردم، اولویت امر به معروف و نهی از منکربه گزارش خبرگزاری بسیج، ششمین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت توزیع برق با حضور مدیرعامل و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان برگزار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شورا در طی سال جاری بیان کرد: پاسخگویی به هنگام و سریع به مطالبات مردم برابر آئین نامه‌ها و دستورالعمل ها، یک امر معروف محسوب می‌شود.
سید محمد موسوی زاده با اشاره به این که ایجاد ساختار در هر تشکلی یک ضرورت است گفت: به منظور موفقیت در اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، جملگی می‌باید به آن اهتمام نموده و تلاش برای بهتر شدن در عرصه خدمت رسانی مناسب‌تر به مردم و توصیه به بهینه مصرف کردن انرژی، از معروفات مهم در حوزه خدمات این شرکت به شمار می‌رود.
درادامه، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این جلسه با عنوان این که رویکرد این ستاد، یک نگاه تصدی گری نیست افزود: این دو معروف بزرگ، مقوّم فروعات دیگر هستند و چنانچه به معنای واقعی به آن توجه شده و مصادیق آن احصا شوند، بزرگ‌ترین معروف یعنی شکل گیری جامعه اسلامی به معنای واقعی کلمه و در پی آن شکل گیری تمدن عظیم اسلامی، محقق خواهد شد.
حجت الاسلام محسن انصاری نیا با بیان این که ستاد در نشر معروفات و پیشگیری از منکرات با تمام توان فعالیت خواهد نمود یادآور شد: آنچه مهم است مطالبه گری از مسئولان و بی تفاوت نبودن مردم است و اگر مسئولین نظام اسلامی در این عرصه پیشتاز باشند و رسالت خود را به انجام برسانند، نظام اسلامی در این بُعد، کارآمد عمل خواهد نمود.
وی تصریح کرد: از لوازم احیاگری فریضتین، این است که مردم و مسئولان همراهِ ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشند و تا آنجا که امکان دارد این واجبات الهی را در جامعه نهادینه کنیم.
وی همچنین خاطرنشان ساخت: نگاه ما به ستاد امر به معروف و نهی از منکر، "مردم پایه" است و طرح شیوه‌های موثر مطالبه گری از مسئولین را در دست پیگیری داریم و درنظر است گروه‌های جهادی تشکیل داده تا با طی دوره‌های آموزشی و آگاهی لازم به مسائل، مطالبات مردم به عنوان موضوعات اصلی، از مسئولان پیگیری شود.
همچنین در این نشست پیرامون تبلیغات محیطی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه تشکیل گروه‌های جهادی هفت نفره و ثبت نام در سامانه امین، بحث و بررسی و تبادل نظر صورت گرفته و حکم انتصاب "سید محمد موسوی زاده" به عنوان "رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت توزیع برق استان سمنان" از سوی حجت الاسلام انصاری نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به نامبرده اعطا شد./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار