خبرهای داغ:

بازشناسی انقلاب اسلامی برای نسل‌های جدید/کمک همه مرم در برگزاری کنگره آیت الله شاهرودی

شاهرود_رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید آن طوری که هست به نسل جدید گفته شود گفت: کنگره آیت الله العظمی شاهرود با جدیت در حال پیگیری است.
کد خبر: ۹۳۱۵۷۹۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
بازشناسی انقلاب اسلامی برای نسل‌های جدید/کمک همه مرم در برگزاری کنگره آیت الله شاهرودیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی و ستاد فریضتین شهرستان شاهرود با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه‌های انقلابی است، اظهار کرد: تبیین اندیشه‌های انقلابی وظیفه قانونی، ملی و وجدانی است و انقلاب اسلامی باید آن طوری که هست به نسل جدید گفته شود.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با بیان اینکه دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی شهرستان نقش مهمی در این زمینه دارند، تصریح کرد: یکی از مهمترین اعیاد ملی و اسلامی ما ۲۲ بهمن است که باید برای تکریم آن تلاش بیشتری شود.
امینی بازشناخت انقلاب اسلامی برای نسل سوم و چهارم را ضروری خواند و اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد می‌توان از تجربیات برگزاری آیین‌هایی از جمله ماه رمضان، محرم و صفر استفاده کرد که پیروزی انقلاب را در ذهن نسل قدیم و جدید بهتر و بیشتر از آنچه که هست، تداعی کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود ادامه داد: در برگزاری آیین‌های دهه فجر می‌توان به جای کثرت جمعیت به دنبال کار‌هایی که با تعداد افراد محدود و با در نظر گرفتن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی رفت تا برنامه‌های این دهه کم فروغ نشود.
وی با بیان اینکه می‌توان صد‌ها برنامه بدیع به جای برنامه‌های جمعیتی برای دهه فجر در نظر گرفت، افزود: در برگزاری برنامه‌های دهه فجر و ۲۲ بهمن تابع مقررات ستاد کرونا هستیم حتی اگر آیین راهپیمایی هم تعطیل شود می‌توان برنامه‌های صوتی را تا جایی که مزاحم مردم نباشد، مانند پخش آهنگ‌های انقلابی قبل از اذان در مساجد اجرا گردد.
امینی به برگزاری پیش کنگره یادبود آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی در اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی شاهرود اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تلویحاً بر برگزاری این آیین تاکید فرمود: ه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوولیت برگزاری این کنگره را برعهده گرفته است.
وی با بیان اینکه کنگره اصلی در شهر‌های قم، مشهد و نجف در تیرماه برگزار می‌شود، ابراز کرد: کمیته‌هایی برای پیش کنگره در شاهرود تشکیل شده است، از خیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی هم در خواست می‌شود برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این آیین همراهی لازم را داشته باشند چرا که این عالم حق بزرگی بر گردن جهان تشییع دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت هفته زن بر برنامه ریزی دقیق فرهنگی در راستای زمینه سازی موقعیت و جایگاه اصلی زن مسلمان در جامعه تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار