استاد مدرسه علمیه صادقیه تبریز:

ولایت فقیه، جز محجورترین مباحث در حوزه های علمیه است

تبریز- استاد مدرسه علمیه صادقیه تبریز گفت: بحث ولایت فقیه، جز محجورترین مباحث در حوزه های علمیه است.
کد خبر: ۹۳۲۱۸۵۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سمیه عاقل نهند در نشست تخصصی بررسی ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی علامه فقید محمد تقی مصباح یزدی در مسجد جامع تبریز افزود: بحث ولایت فقیه، یکی از مباحث محوری و مهم در عصر دوران غیبت امام زمان(عج) است. 

وی با اشاره به اینکه دنیا انقلاب و نظام ما را به عنوان یک انقلاب و نظام ولایت فقیه می‌شناسد گفت: از قرن ۱۶ تا پیروزی انقلاب اسلامی، بحث ناکارآمدی دین و جدایی دین از سیاست مطرح شده بود ولی بعد از اینکه کارآمدی نظام ولایت فقیه در دنیا خود را نشان داد. 

عاقل نهند ادامه داد: دشمنان در این زمینه حساسیت بسیاری را از خود بروز داده و ولایت فقیه را مورد هجمه خود قرار دادند، ولی آیت الله مصباح یزدی یک دیده‌بان محافظ و بینای ولایت فقیه بود. 

استاد مدرسه علمیه صادقیه تبریز افزود: در بحث ولایت فقیه، به مسئله شأن شناسی روی آورده اند که کلمه ولایت فقیه را به عنوان حکومت مطرح کرده‌اند. 

وی افزود: بعد از شهید مطهری، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی دیده‌بانی هستند که در کنار نظام ایستاده‌اند و به همین دلیل توانستند آسیب‌ها و هجمه‌ها را شناسایی کرده و بحث ولایت فقیه را تبیین کنند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار