نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

تقوا بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی است/ بزرگترین تهدید در انقلاب اسلامی فاصله گرفتن از تقوا است

امام جمعه اراک گفت: هرکجا در مسیر تقوا باشیم قطعا پیروز می شویم و هرکجا از تقوا فاصله بگیریم قطعا آسیب خواهیم دید و امروز بزرگترین تهدید در انقلاب اسلامی فاصله گرفتن از تقوا و اخلاقیات است
کد خبر: ۹۳۱۸۲۸۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک گفت: فاطمه زهرا(س) چشم و چراغ عالم و آدم است که سیره و عمر با برکت ایشان قداست و برکات فراوانی برای عالم و آدم داشته، افزود: فاطمه زهرا(س) در هر شرایطی همانند چراغی پرفروغ می درخشد و آثار وجودی ایشان سراسر معطر به ولایت و بندگی است که نه تنها در دنیا بلکه در قیامت و ملکوت اعلی وجود دارد.

امام جمعه اراک توجه به تقویت بنیان خانواده را یک امر حیاتی و ضروری خواند و افزود: جایگاه خانواده در انقلاب اسلامی بسیار با اهمیت است و امروز دشمن به دنبال ضربه زدن به این جایگاه مهم است که باید نسبت به شگردهای دشمنان آگاه باشیم و نگذاریم این اجتماع حیاتی آسیب ببیند.

وی با تاکید بر اینکه تقوا بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی است، گفت: هرکجا در مسیر تقوا باشیم قطعا پیروز می شویم و هرکجا از تقوا فاصله بگیریم قطعا آسیب خواهیم دید و امروز بزرگترین تهدید در انقلاب اسلامی فاصله گرفتن از تقوا و اخلاقیات است و بزرگترین پیروزی حرکت در مسیر تقوا و اخلاقیات است و این مسئله باید دغدغه ما باشد.

دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت جایگاه امروز انقلاب اسلامی و شرایطی که در آن قرار گرفتیم، گفت: امروز وظیفه مهم و حساسی در قبال حفظ اسلام و انقلاب داریم که باید نسبت به وظایف خود به خوبی آگاه باشیم و تنها در این مسیر رضایت خداوند متعال را در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر ایجاد فضای مجازی پاک برای جوانان بیان کرد: امروز اهمیت دادن به ساماندهی فضای مجازی پاک یک ضرورت است چراکه دشمنان از این ابزار برای آلوده کردن جامعه استفاده می کنند و لذا باید برنامه ریزی داشت که از این فرصت به خوبی برای تبیین اهداف اسلام و انقلاب استفاده کرد.

امام جمعه اراک فرزند آوری و تربیت فرزندان صالح برای کشور را یک نیاز حیاتی خواند و افزود: متاسفانه امروز از نظر آمار در شرایط خوبی نیستیم و نرخ باروری در کشور و استان در وضعیت خوبی قرار ندارد و این مسئله باید جبران شود.

وی گفت: عدم توجه به فرزند آوری و ادامه این شرایط پیری جامعه را نتیجه می دهد و این یک فاجعه بزرگ است که در آینده کشور را با چالش های بزرگ مواجه می کند و لذا باید برنامه ریزی خوبی در این راستا داشته باشیم و در همه ابعاد باید جبران شود.

امام جمعه اراک فرزند و تربیت فرزند صالح را یک سرمایه بزرگ برای کشور خواند و افزود: فرزند صالح بزرگترین باقیات الصالحات است و امروز خانواده ها به جای پرداختن به اموراتی همچون فضای مجازی و حاشیه ها به تربیت فرزند صالح بپردازند.

وی با بیان اینکه اگر به قناعت در زندگی و صرفه جویی در برخی از مسائل توجه شود قطعا راهگشای زندگی خواهد بود، گفت: قناعت گنج بی پایان است و متاسفانه امروز رایج شدن برخی از هزینه های حاشیه ای در خانواده ها به یک آفت بزرگ تبدیل شده که اگر کنار گذاشته شود قطعا وضعیت بهبود پیدا می کند چراکه اصلاح الگوی مصرف و دوری از حاشیه هایی با امورات خانواده را تسهیل می کند.

دری نجف آبادی با اشاره به موفقیت های رزمایش های اخیر سپاه و ارتش در کشور بیان کرد: رزمایش های اخیر نیروهای مسلح و پرتاب موفق تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح برای کشور و ملت ایران افتخار آمیز و امید بخش بود.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین درمان کرونا پیشگیری و رعایت دقیق دستورالعمل ها است و علیرغم اینکه امروز به موفقیت های خوبی در ساخت واکس ایرانی کرونا دست پیدا کرده ایم اما باید تا نهایی شدن آن همچنان پروتکل های بهداشتی رعایت شود تا در دوماه آینده شرایط بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار