خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

فضای آموزش و پرورش نباید به سمت سیاسی بودن حرکت کند

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه فضای آموزش و پرورش نباید به سمت سیاسی بودن حرکت کند، گفت: اگر موضع‌گیری‌های سیاسی در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد، زمینهساز ایجاد آسیب‌های بزرگی خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۱۲۴۸۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

فضای آموزش و پرورش نباید به سمت سیاسی بودن حرکت کندبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با اعضا جامعه اسلامی فرهنگیان استان همدان، با تاکید بر لزوم رسیدگی و پیگیری مطالبات فرهنگیان، اظهار داشت: با همت موجود باید مطالبات به حق فرهنگیان به شکل قانونی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در فرایند پیگیری مطالبات نباید از فضای قانونی خارج شویم، گفت: به طور قطع با پیگیری مطالبات به شکل قانونی و روشمند، می‌توان به نتیجه مورد نظر و دریافت مطالبات به حق این قشر دست پیدا کرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه فضای آموزش و پرورش نباید به سمت سیاسی بودن حرکت کند، مطرح کرد: اگر صحبت‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد، زمینه ساز ایجاد آسیب‌های بزرگی خواهد بود.

وی ورود بعضی از فرهنگیان در نگرش‌های سیاسی را آسیب‌زا دانست و عنوان کرد: مسیر مستقیمی که در این مجموعه وجود دارد، مسیر امام(ره) و رهبری و فارغ از مباحث سیاسی است.

شعبانی افزود: در دوران گذشته، تربیت افراد در دانشگاه‌ها شکل می‌گرفت، اما امروز هسته‌های اصلی تربیت نسل آینده این کشور در مجموعه آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: اینکه ما منتظر بمانیم تا تربیت، تعلیم و تزکیه را در دانشگاه انجام دهیم، نتیجه‌اش از دست رفتن نسل خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان آموزش و پرورش را حساس‌ترین بخش تربیتی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: پیراسته شدن آموزش و پرورش از افرادی که تفکرات ضد دینی دارند، حتی اگر اندک هم باشند، بسیار ضروری است چرا که وجود این تفکرات به لحاظ تاثیر و ارتباط مستقیمی که با دانش آموز دارند، آسیب‌زا است.

وی با تاکید بر اینکه از زمان حضور در همدان، آموزش و پرورش دغدغه اصلی بنده بوده و هست، مطرح کرد: کمتر نهاد و دستگاهی در این مدت بوده که همانند آموزش و پرورش با آن در ارتباط بوده‌ایم و در این راستا نیز از طریق کمیته مشترک آموزش و پرورش و حوزه اقداماتی را در عرصه‌های تربیتی، فرهنگی همچون نماز جماعت، مشاوره‌های مذهبی و مدارس امین نوع یک و دو انجام داده‌ایم.

شعبانی با اشاره به اینکه باید همه کمک کنند تا جریان انقلابی، مومن و متدین ما در آموزش و پرورش به معنای واقعی کلمه تقویت شود، عنوان کرد: حضور جریان مومن و انقلابی در آموزش و پرورش که نگاهش از نظر سیاسی، انقلابی باشد، نه جناحی باعث می‌شود که دیگر ما دغدغه ۲۰۳۰ در مدارس نداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار