خبرهای داغ:
مدیرکل راه آهن شمال ۲ عنوان کرد:

مرزبندی راه آهن متناسب با ترددها و با توجه به قوانین ملی انجام می شود

ولدی گفت: مرزبندی راه آهن متناسب با ترددها دائما در حال گسترش می‌باشد و این گسترش با توجه به قوانین ملی صورت می‌گیرد و از قوانین استانی تبعیت نمی‌کند.
کد خبر: ۹۳۱۲۲۳۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در راستای احیا حقوق موقوفات استان، جلسه ای با حضور مدیران کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و راه آهن شمال ۲ کشور برگزار شد.

 

غلامحسین ولدی علی قبارلو، مدیرکل راه آهن شمال ۲ در این جلسه با اشاره به مرزبندی راه آهن جمهوری اسلامی اظهار کرد: مرزبندی راه آهن متناسب با ترددها دائما در حال گسترش می‌باشد و این گسترش با توجه به قوانین ملی صورت می‌گیرد و از قوانین استانی تبعیت نمی‌کند.

 

وی در ادامه با اشاره به حوزه استحفاظی راه آهن شمال ۲ کشور گفت: در کشور، ۲۱ ناحیه وجود دارد و حوزه استحفاظی راه آهن شمال ۲ از خروجی ایستگاه هشتگرد استان البرز تا ایستگاه سیاه چشمه که تبدیل به دو راه می شود یک راه به سمت استان زنجان و راه دیگر به سمت استان گیلان ادامه می‌یابد و در استان گیلان هم به دو راه تقسیم می‌شود که راهی به مرز آستارا و دیگری به بندرانزلی ختم می‌شود.

ولدی عنوان کرد: با توجه به اینکه راه آهن جمهوری اسلامی به عنوان بهره بردار از خطوط ریلی می باشد و هرگونه پروژه ای در سطح کشور بخواهد تملک، ساخت و تجهیز شود توسط شرکت زیرساخت های راه آهن و با توجه به استعلام های اخذ شده انجام می شود لذا در حوزه موقوفات با توجه به قوانین و مقرارات قانونی و شرعی در این حوزه اقدام می‌نماییم.

 

وی گفت: در همین راستا برای شروع اقدام به تشکیل یک کارگروه مشترک با حضور کارشناسان دو دستگاه جهت تحقیق و بررسی رفع شبهات و اختلافات فی مابین می‌کنیم.

 

حجت السلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در این جلسه با اشاره به اراضی موقوفاتی که در مسیر راه آهن شمال واقع شده است گفت: جهت تکمیل اطلاعات اراضی موقوفات، تصمیمات جهت احقاق حقوق عامه موقوفات احصا و با نظر ستاد سازمان اوقاف و وزارت راه و راه آهن کشور انجام می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان گفت: در کارگروهی که با حضور کارشناسان طرفین شکل خواهد گرفت اراضی مطرح شده مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

 

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار