یک اقتصاددان در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

انتظار مردم از دولت ها، عدالت اجتماعی است

محمد جلیلی گفت: دست یافتن به عدالت اجتماعی مستلزم آن است که آحاد جامعه به گونه ای سازماندهی شوند که بتوان آن چه را که در جامعه تولید می شود به سهم های خاصی میان افراد یا گروه ها تقسیم کرد.
کد خبر: ۹۳۱۱۴۴۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

محمد جلیلی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: یکی از موضوعات سیاست های رفاهی با عنوان احساس عدالت اجتماعی است این در حالی است که یکی از شاخص های اصلی رفاه اجتماعی در دنیای امروزی هم می باشد. دست یافتن به عدالت اجتماعی مستلزم آن است که آحاد جامعه به گونه ای سازماندهی شوند که بتوان آن چه را که در جامعه تولید می شود به سهم های خاصی میان افراد یا گروه ها تقسیم نمود از اینرو جامعه باید به سازمان هدف مند تبدیل شود تا بتوان آرمان عدالت اجتماعی را تحقق بخشد.

وی افزود: در حقیقت عدالت از مفاهیمی است که عقل جمعی همه افراد بشر، آن را تحسین می کند . علاقه افراد به عدالت ، از یک نیاز طبیعی اساسی است. افراد نیازهای فردی متفاوتی دارند که از طریق تعامل با دیگران به بهترین نحوه ارضا می شود. این نیازهای طبیعی از نیازهای اقتصادی از قبیل پول و امکانات مادی تا امکانات اجتماعی- احساسی از قبیل توجه و احترام شخصی هستند مردم از دولت ها انتظار دارند که عدالت در تصمیم گیری های مختلف از جمله تصمیم گیری عادلانه اقتصادی برخوردار باشند و تصمیمی عادلانه است که بر طبق قانون باشد و برابری در دسترسی به معیشت و سطح زندگانی از جمله عدالت اجتماعی است که مردم از دولت هااانتظار دارند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار