سرلشکر سلامی در رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی مطرح کرد؛

ایران در مقابل هیچ دشمنی شکست نخواهد خورد/بسیج دارای یک نقشه راه جامع اقتصادی با نمونه‌های موفق است/ بسیج زمانی که در صحنه ظاهر می‌شود، دشمن کوله‌بار عقب‌نشینی را می‌بندد

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: بسیج به محض اینکه در صحنه ظاهر می‌شود، دشمن کوله‌بار عقب‌نشینی را می‌بندد و به سرعت عقب می‌نشیند و ناپدید، زائل و پنهان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۵۹۲۳
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (۶ دی) در رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی که در مجتمع ۵ آذر برگزار شد، اظهار داشت: شهادت یار فداکار سردار حاج قاسم سلیمانی یعنی سردار شهید «سید رضی موسوی» را که فرمانده‌ای شجاع، ولی گمنام بود و از امروز نامش پرآوازه و درخشان است، تبریک و تسلیت می‌گویم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: این فرمانده بزرگ طی بیش از سه دهه هجرت در سوریه و لبنان و قائمه پشتیبانی از جبهه‌های مقاومت در شرق مدیترانه یک شخصیت معتبر، صاحب نفوذ معنوی و حامی بزرگ جبهه مقاومت بود.

فرمانده کل سپاه افزود: این شهادت‌ها رویش‌های جدید فضیلت‌های الهی است که با شهادت این عزیزان تکثیر و عطر وجود این فرماندهان بزرگ و شهید در فضای جامعه منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: هر کسی که این رایحه‌های دل‌انگیز صبر، استقامت و جهاد را استشمام می‌کند، مجاهد جدیدی می‌شود که پیشانی‌بند می‌بندد، در دفاع از اسلام حاضر می‌شود و با دشمن خدا و خلق مبارزه می‌کند تا ظلم و جور در بلاد اسلامی ریشه‌کن شود.

سرلشکر سلامی گفت: امروز در یک نقطه عزیمت درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی قرار گرفتیم؛ این اجتماع امروز یعنی به هم پیوستگی اراده‌ها و ایمان‌ها برای شکستن یکی از خطرناک‌ترین و جدی‌ترین سیاست‌ها و راهبرد‌های دشمن به ظاهر بزرگی مثل آمریکاست.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: عرصه تحریم اقتصادی و اساساً صحنه اقتصاد ملی و حتی اقتصاد بین‌المللی مرتبط با اقتصاد کشور ما توسط آمریکا و بخشی از متحدان اروپایی او به یک عرصه جنگ مستقیم در ابعاد جهانی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: یک تصور، محاسبه و ادراک در دشمنان ما به وجود آمده بود که برای متوقف کردن انقلاب اسلامی و به تسلیم کشاندن نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز غلبه بر اراده انقلابی و اسلامی مردم ایران باید شریان‌های اقتصادی نظام اسلامی ایران را قطع کرد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه تحریم نسخه‌ای برای تسلیم کردن ایران اسلامی بود، افزود: دشمن تلاش داشت که با اثرگذاری اقتصادی ویرانگر بر معیشت خانوارها، مردم ایران را از انقلاب پشیمان و آن‌ها را در این مبارزه خسته کند و در یک افسردگی روانی فرو ببرد.

فرمانده کل سپاه گفت: مردم ما بدون تکیه به کشور‌های استکباری که خود را جهانی، مسلح و صاحب جهان معرفی می‌کنند، راه را در نظام جهانی می‌پیماید و این در حالی است که از دید آمریکایی‌ها برای ملت‌های جهان جایگاه مستقلی در جغرافیای سیاسی عالم وجود ندارد؛ یعنی ملت‌ها یا باید تسلیم آمریکا شوند و یا اینکه تاوان و هزینه مقابله با سیاست‌های آمریکا را بپردازند؛ این جنگ جهانی دشمن علیه ماست.

وی ادامه داد: هرچند سال‌هاست که دشمن تلاش کرده و همه استعداد و ظرفیت خود را به کار گرفته تا رخسار و سیمای جامعه ما را از نشاط بیندازند و یک جامعه فقیر، بیکار، عقب‌مانده و نیازمند داشته باشیم، اما نتوانسته موفق شود؛ ما با آن‌ها در جنگ هستیم و می‌خواهیم رویا‌های دشمن را آشفته، خواب و خیال‌هایش را پریشان و سحر و جادویش را در این معرکه نبرد با استفاده از عصای موسی که «اقتصاد مقاومتی» است، باطل کنیم.

سردار سلامی اضافه کرد: برای تحقق این امر، نیازمند یک اراده به هم پیوسته و یک آرایش جدید هستیم. هیچ جنگی به خودی خود پیروز نمی‌شود؛ البته در هر جنگی ممکن است به خودی خود انسان شکست بخورد، اما پیروزی تحت ضابطه ساخته می‌شود؛ یعنی نیازمند طرح و برنامه است؛ پس پیروزی در هر جنگی نیاز به حرکت دارد؛ لذا در این جنگ اقتصادی، نیاز به اقتصاد مقاومتی داریم؛ چون حرکت و برکتِ ناشی از اقتصاد مقاومتی موجب شکستن خطوط دشمن می‌شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق با پیشگامی شما طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و با حمایت‌های سازمان بسیج رخ خواهد داد، گفت: بسیج در مدت طول عمر انقلاب اسلامی ایران نشان داده که همه مشکلات بزرگ در جامعه را می‌توان با بسیج و تفکر بسیجی رفع کرد؛ این مشکلات اگر یک جنگ بزرگ هشت ساله باشد، اگر یک تهاجم فرهنگی سنگین و یا اگر سیل، زلزله، کرونا، جنگ رسانه‌ای بزرگ و یا فتنه بزرگ داخلی باشد، همه این‌ها با این سپاه عظیم و تمام‌نشدنی بسیج قابل حل است.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: بسیج به محض اینکه در صحنه ظاهر می‌شود، دشمن کوله‌بار عقب‌نشینی را می‌بندد و به سرعت عقب می‌نشیند و ناپدید، زائل و پنهان می‌شود. بسیج در هر حادثه و رویدادی پرچم‌دار است و آخرین نیرویی است که میدان را ترک می‌کند.

سرلشکر سلامی افزود: این اجتماع یک اجتماعی تشریفاتی نیست؛ این تجمعی برای شکستن خطوط و برای پیشروی و عقب راندن جنگ اقتصادی دشمنان است. این اجتماع برای توانمندسازی مردم در عرصه اقتصادی خانواده‌ها و از بین بردن بیکاری، ایجاد اشتغال مولد که رمز و سر سلامت اخلاقی و ایمنی روانی و امنیت جامعه ماست، شکل گرفته است.

وی بیان کرد: ما در کشوری قرار داریم که هرآنچه همه کشور‌های جهان دارند، خداوند یکجا در این کشور قرار داده است؛ یک اقلیم متنوع وسیع، دارای سرزمین‌های مستعد کشاورزی و انسان‌های باهوش با استعداد‌های استثنایی و درخشان و مردمانی که بیگانه‌ستیزند، اهل تصدیق دشمن نیستند و برابر آن‌ها کرنش نمی‌کنند، آگاه و مبارز و شهادت‌طلبند، صنعتگر هستند و به رزق حلال می‌اندیشند، با شرافت و اهل انفاق هستند، بر خیرات از یکدیگر سبقت می‌گیرند، در تقوا یکدیگر را کمک و معاونت می‌کنند و از قرآن الهام می‌گیرند.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ملت ایران در هیچ حادثه‌ای کم نمی‌آورند و وقتی میدان، میدان رقابت جهانی می‌شود، ایرانی‌ها به قوت اسلام و فرهنگ غنی‌ای که دارند، می‌درخشند؛ مثل عرصه مقابله با کرونا؛ این یک میدان قضاوت بود؛ زیرا اگر این اتفاق در هر کشوری دیگری با تحریم‌های اعمالی علیه ایران برای آن کشور رخ می‌داد، از هم می‌پاشیدند؛ اما ما به برکت وجود ولایت چنین امامی از تحریم، سکویی برای جهش به ارتفاعات بالای علم و فناوری، صنعت، کشاورزی، پزشکی، و هوا و فضا ساختیم.

وی افزود: امروز بسیج دارای یک نقشه راه جامع اقتصادی با نمونه‌های موفق است که بخشی از آن‌ها در مقابل چشمان ماست تا یقین پیدا کنیم که این راه به موفقیت منجر می‌شود؛ البته این الگو از مرحله طراحی گذشته و شکل واقعی گرفته؛ اما این نیازمند یک مفهوم است و آن اینکه جوانان ما باید پیش‌قدم شوند و این عرصه را فعال نگاه دارند و بسیج هم باید حمایت کند.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: همه دولت‌ها و کشور‌ها هرگاه در جنگ و اصطکاک با دشمن قرار می‌گیرند، ضعیف می‌شوند، ولی ملت ایران هرگاه مبارزه می‌کند، می‌جنگد و استقامت می‌کند، قوی‌تر می‌شود؛ همه ملت‌ها در تحریم‌ها تضعیف می‌شوند؛ ولی ایران تقویت می‌شود. ما از هیچ دشمنی شکست نمی‌خوریم؛ چون مسلمانیم و در پرتو اسلام، خداوند به ملت‌ها عزت می‌بخشد. کسی که به خدا تکیه کند عزیز می‌شود.

ارسال نظرات