خبرهای داغ:
کارشناس مسائل بین الملل

حذف ایران، استراتژی مهم آمریکا/انقلاب اسلامی، مبانی فکری کمونیسم و لیبرالیسم را رد کرد

سرهنگ پاسدارجوادی شریف عنوان کرد: یکی از استراتژی های اصلی ایالات متحده آمریکا، حذف انقلاب اسلامی ایران است و هر یک از دولت های امریکا با یک روشی به دنبال رسیدن به این هدف هستند.
کد خبر: ۹۳۱۱۱۶۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

سرهنگ پاسدار جواد جوادی شریف کارشناس سیاسی مسائل بین الملل ناحیه امام حسن(ع) در پایگاه هانیه حوزه حضرت فاطمه(س) به مناسبت هفته بصیرت بیان کرد: با نگاه به عرصه های تاریخی به دوگانه کمونیسم و لیبرالیسم برخورد می‌کنیم. تا قبل از جنگ جهانی اول و دوم این تفکرات اثرگذار بوده و همه کشورهای جهان را برای خود بلوک بندی کرده بودند؛ اما پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ مبنا و ایده ای را در جهان مطرح کرد که همزمان مبانی فکری کمونیسم و لیبرالیسم را رد کرد.

وی گفت: امام خمینی(ره) یک قرائت جدید از دین و انقلاب اسلامی را در عرصه جهانی معرفی کرد. این معرفی نظریه پردازان غربی را به این نتیجه رساند که این مبنای دینی، آنها را به چالش خواهد کشید ،پس از همان اوایل انقلاب شروع به مقابله و مواجهه کردند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ابتدا شرایط جنگ تحمیلی را پیش آوردند و با حمایت تمام مردم از رزمندگان و حضور در جبهه های حق علیه باطل و با وجود گذشت ۸ سال این جنگ به نوعی پیروزی را در کشور ما به ارمغان آورد، زیرا حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم. از سال ۲۰۱۱ به بعد در کشورهای مختلف غرب آسیا و شمال آفریقا مثل مصر ،لیبی، یمن، انقلاب هایی اتفاق افتاد که به نوعی مبنای فکری خود را از انقلاب اسلامی ایران گرفته بودند.

جوادی شریف عنوان کرد: دشمن دید که اگر این مبنا و بیداری اسلامی بر اساس الگوی جمهوری اسلامی بخواهد به پیش برود و پرچم داری کند، کشورهای منطقه تبدیل به یک جبهه متحد می شوند که به ضرر آن هاست و آن ها را به چالش می کشد.

این کارشناس مسائل بین الملل به ایجاد گروه تکفیری داعش توسط آمریکا و غرب اشاره کرد و گفت: غرب و آمریکا با ایجاد این غده سرطانی به دنبال مدیریت کشور هایی بودند که مبانی انقلاب و بیداری اسلامی در آنها نفوذ کرده است، اما انقلاب اسلامی ایران به دفاع از آرمان ها و مرزهای خود برخاست.

وی افزود: یکی از همین تئورسین های کشور ما که امروز از او به عنوان سردار دلها یاد می‌کنیم، سردار سلیمانی است که در مقابل داعش، با نیروی قدس سپاه و همراهی حزب الله، فاطمیون و کشورهای مختلف ایستادگی کرده، آنها را خارج از مرزها زمین‌گیر کردند و جلوی ورود تفکر خطرناک و مسموم داعش را به منطقه گرفتند.
سردار سلیمانی هم در میدان جنگ و هم در میدان اندیشه با دشمنان مبارزه می کرد.

سرهنگ پاسدارجوادی شریف در ادامه اظهار کرد: یکی از استراتژی های اصلی دولت آمریکا حذف انقلاب اسلامی ایران است. هر یک از دولت ها به یک روشی به دنبال رسیدن به این هدف هستند، دولت های گذشته آمریکا با تحریم و محاصره نظامی و ایجاد داعش نتوانستند توفیق حاصل کنند ، امروز اما جنگ اقتصادی را به راه انداختند و در این جنگ هر چه به سلامت و معیشت مردم مرتبط می شود را تحت الشعاع قرار داده تا بتوانند به منافع اصلی خود برسند.

کارشناس مسایل سیاسی اضافه کرد: آنها تلاش کردند تا از طریق برجام در کشور ما نفوذ کرده و معیشت مردم را گرو بگیرند، از طرفی در فضای مجازی به دنبال نفوذ در افکار جوانان و فرزندان این مرز و بوم هستند تا بتوانند مدیریت ادراک افراد جامعه را به دست بگیرند.

جوادی شریف در پایان سخنان خود گفت: بر اساس تئوری نظریه پردازان غربی، اگر هویت و فرهنگ دینی حذف شود، لیبرالیسم می تواند یک یا دو دهه دیگر زنده مانده و بر مردم سوار شود و منافع خود را تضمین کند. دشمن در تلاش است تا با استفاده از استراتژی لبه پرتگاه باز هم مردم را از دوگانه جنگ یا اقتصاد بترساند و در انتخابات ۱۴۰۰ هم به اهداف شوم خود برسد. آنچه جامعه ما را در برابر این فتنه ها و نیرنگ های دشمن محافظت می کند ، داشتن بصیرت و آگاهی و ماندن در خط ولایت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار