خبرهای داغ:
آیین رونمایی از سردیس سردار دل‌ها و همچنین نامگذاری بلوار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی امروز همزمان با نخستین سالروز شهادت سردار رشید اسلام در بجنورد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۹۴۰۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این مراسم که ظهر روز شنبه (۱۳ دی‌ماه) اجرایی شد، نام بلوار شهدا به نام متبرک سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی تغییر نام یافت و از سردیس آن شهید جاوید رونمایی شد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد در این مراسم ضمن تسلیت رحلت فقیه مجاهد آیت الله مصباح یزدی، بیان کرد: شهدا، عند ربهم یرزقون اند و همانگونه که قرآن فرموده آثار وجودی و برکات شهدا را می توان در برهه های مختلف انقلاب مشاهده کرد و آنگونه که شهدا گرانمایه ترین هدیه خود را فدای این کشور و این ملت کردند یقینا پس از شهادت هم دعای خیرشان همراه لحظه لحظه های این مردم و نظام خواهد بود.

 

"حجت الاسلام رضا نوری" با بیان اینکه امنیت بی نظیر کنونی ما مرهون خون های پاک شهدای عزیز ماست، گفت: اگر نبود جانفشانی و ایثارگری شهدا و جانبازان عزیز در عرصه های مختلف، بی شک کشور ما هم همچون بسیاری از کشور های منطقه زیر چکمه های متجاوزین و زیاده خواهان در قهقرای ناامنی و بی سامانی فرو رفته بود.

 

سردار "ابوالقاسم چمن" فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه علیه السلام نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت و مدافین حرم اظهار داشت: نمادها و تندیس هایی که در قالب هنر از شهدای عزیزمان ساخته می شود؛ نمادی است تا راه را گم نکنیم و یاد و خاطره شهدا و مشی و منش آنها را باید همواره سرلوحه هدف و رفتارمان قرار دهیم.

 

سردار چمن بیان کرد: زندگی نامه و منش شهدا همچون مشعل های پرفروغ و هدایتگری است که راه را در کوران حوادث و بحران ها از بیراهه نشان می دهد.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه علیه السلام استان، ولایتمداری را در کنار بسیاری از فضائل اخلاقی و حسنه شهید سلیمانی همچون شجاعت، اخلاق، اخلاص، ساده زیستی و تقوا، ویژگی بارز آن شهید برشمرد و افزود: مقام عظمای ولایت جمیع خصائص ایشان را اخلاص برشمردند اما به واقع تمام این معارف و حسنات را در چشمه سار جوشان و معرفت پرور ولایت یافت.

 

سردار چمن اظهارداشت: درسی که آن شهید والامقام به ما داد این بود که سعادت در دنیا و آخرت در سایه اطاعت از ولی خدا و نائب بر حق ولی عصر ارواحنا محقق خواهد شد.

 

گفتنی است؛ در خاتمه این مراسم از سردیس سپهبد شهید؛ حاج قاسم سلیمانی توسط مسئولان استانی رونمایی و بلوار شهدای بجنورد به نام نامی آن سردار رشید اسلام تغییر نام یافت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار