خبرهای داغ:
آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری:

حماسه نهم دی نشانگر بصیرت فراوان مردم

حماسه نهم دی نشانگر بصیرت فراوان مردم و افتخاری است در کنار افتخارات دیگر این استان اصفهان که یک روز زودتر از بقیه کشور به حرکت در آمد
کد خبر: ۹۳۰۷۹۰۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،ایت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی گفت: این حماسه در تاریخ اصفهان هشتم دی برگزار شد که نشانگر بصیرت فراوان مردم و افتخاری است در کنار افتخارات دیگر این استان که یک روز زودتر از بقیه کشور به حرکت در آمد.

 

وی با بیان این پرسش که چرا انسان در فتنه ها گرفتا می شود گفت: اینکه گاهی بعضی انسان ها با سوابق خوب و درخشان دچار انحراف می شوند فقط مخصوص سال 88 نیست در حال حاضر هم عده ای در فتنه ها گرفتار می شوند و دلیل آن هم بی بصیرتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقتی انسان بصیرت ندارد گرداب فتنه ها او را با خود خواهد برد تاکید کرد: عواملی همچون بگاریگری عقل و مشورت با صالحان انسان را از بصیر خواهد کرد

 

آیت الله مهدوی با اشاره به آیات و روایات تقوا را یکی از عوامل مهم برای خلاصی از فتنه ها دانست وتشریح کرد : اگر تقوا رعایت شود خداوند قوه ی فرق گذاری بین حق و باطل را به انسان عطامی کند و انسان را داری بصیرت می نماید.

وی با اشاره به اینکه نور الهی در قلب متقین است گفت: اگر انسان واجبات الهی را انجام دهد و محرمات را ترک کند خداوند بصیرت را در وجود او قرار خواهد داد.

آیت الله مهدوی تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن انسان با تقوا در وسوسه های شیطانی متذکر است غفلت زده نمی شود اما اگر انسانی تقوای الهی را رعایت نکند دچار غفلت و در گرداب فتنه ها غرق خواهد شد.

وی در پایان گفت : دور اندیشی و صبر از عوامل دیگری است که انسان به رعایت آنها بصیرت پیدا می کند و اگر ما به این عوامل تأسی کنیم در فتنه ها دچار فتنه نخواهیم شد و گرنه هیچ انسانی نمی تواند از خودش مطمئن باشد.

لازم به ذکر است این برنامه با رعایت کامل و جامع پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار