نمایشگاه تجلی وحدت شکوه مقاومت در زاهدان برپا شد

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و هفته تبیین استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس با عنوان تجلی وحدت شکوه مقاومت در سپاه سلمان این استان برپا شد.
کد خبر: ۹۳۰۷۵۲۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،  به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و هفته تبیین استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس در سپاه سلمان این استان برپا شد.

سرهنگ پاسدارعوضعلی فقیری، رئیس ستاد هفته تبیین استان سیستان و بلوچستان در چهل سالگی دفاع مقدس در مراسم افتتاح نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس اظهار داشت: در کل کشور هفته‌ای خاص هر استان معین شده که نقش استان خود را در دفاع مقدس تبیین و برنامه‌ریزی کند که بر اساس سیاست‌های فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان این کار انجام شده است.

وی گفت: در این راستا کار ارزشمندی که صورت گرفت تهیه آمار رسمی از ایثارگران و رزمندگان بود که تا پایان سال تمام رزمندگان لوح سپاس و هدیه از فرمانده کل سپاه دریافت می‌کنند سیستان و بلوچستان تاکنون دارای ۱۶ هزار و ۴۱۶ ایثارگر دفاع مقدس، ۹۳۵ شهید دفاع مقدس، ۳۲۰ نفر جانبازان دفاع مقدس، ۳۴۲ نفر آزاده دفاع مقدس، هستند که در استان حضور دارند.

فقیری ادامه داد: جنگ‌های نامنظم را احصا کردیم و بر اساس آن نقش استان در عملیات‌های مختلف را در قالب نمایشگاه برپا کردیم که شهدا و رزمندگان استان در این عملیات‌ها چه حماسه‌هایی خلق کردند و به صورت روشن و واضح برای نسل جدید که عوامل قدرت ما در دفاع مقدس بود و ما توانستیم در برابر استکبار جهانی و جنگ نیابتی که صدام از طرف آن‌ها انجام داده بود عوامل قدرت و عواملی که باعث پیروزی ما شده بود را بر شمریم و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

این مسئول ادامه داد:، چون دشمن در پی آن است که عوامل قدرت ما را تحریف کند در سطح استان بیش از ۱۰۰ خیمه مقاومت راه‌اندازی شده است این نمایشگاه تا پایان هفته دایر است و راویان، عملیات‌های استان را روایت می‌کنند. در این نمایشگاه عکس شهدا، زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا وجود دارد نمایشگاه شهدا اقیانوسی است که هرکس به اندازه‌ای که نیاز دارد از آن برداشت می‌کند.

فقیری متذکر شد: رزمندگان استان در عملیات‌های طریق القدس، فتح المبین، والفجر ۳، والفجر ۸، کربلای ۵، ثامن الائمه، بیت‌المقدس، کربلای ۴ و عملیات مرصاد حضور داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار