خبرهای داغ:
رسول مظاهری

تبریک نمایندگان استان اصفهان به همشهریان مسیحی و ارامنه/ درخواست برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

در نامه‌ای خطاب به هم استانی‌های مسیحی و ارامنه و نماینده ارامنه استان اصفهان و جنوب در مجلس، ضمن ضمن تبریک فرا رسیدن سال نوی میلادی، خواستار در نظر گرفتن پروتکل‌ها و اهتمام بر عدم برگزاری جشن‌های سال نو شدند.
کد خبر: ۹۳۰۶۳۴۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، مجمع نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به هم استانی‌های مسیحی و ارامنه و نماینده ارامنه استان اصفهان و جنوب در مجلس، ضمن ضمن تبریک فرا رسیدن سال نوی میلادی، خواستار در نظر گرفتن پروتکل‌ها و اهتمام بر عدم برگزاری جشن‌های سال نو شدند.

در این نامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که می‌فرمایند «احترامی که مسلمانان به عیسی مسیح(ع) قائل هستند، کمتر از مقام و شایستگی وی در نظر مؤمنان مسیحی در آئین مسیحیت نیست»؛ آمده است: یکی از ارزشمندترین شاخصه‌های ایرانیان در سالیان متمادی، همزیستی ادیان، اقوام و فرهنگ‌های مختلف است که برگرفته از آموزه‌های دینی و قانون اساسی می‌باشد‌ و بر کسی پوشیده نیست که در این بین هموطنان مسیحی، به‌ ویژه ارامنه عزیز، همواره در تمامی عرصه‌ها، نقشی ممتاز و برجسته را ایفا نموده‌اند.

در بخش دیگر این نامه آمده است: استان پهناور اصفهان نیز در طی سالیانی دراز و در مسیر تاریخ پر افتخار خود، همواره شاهد این تعامل و تقارن زیبنده ی دینی و فرهنگی از سوی مردمان خوب این دیار و پیروان آئین مسیحیت بوده است. بی‌شک، برچیده شدن بساط هرگونه ظلم و جهل و گسترش معنویت، صلح و دوستی در سرتاسر گیتی، آرمان مشترک همه ی ادیان و مذاهب الهی در سایه ی اتحاد و همدلی پیروان آنان است. پر واضح است که عید میلادی نه یک زمان و نه فقط یک فصل، بلکه یادبودی تاریخی برای یاد آوری و گرامی داشتن آئین صلح و دوستی بین تمامی انسان‌ها از هر رنگ و زبان و عقیده ست.

مجمع نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نوی میلادی، سالی سرشار از برکت، آرامش و سلامتی را برای تمامی استانی‌های عزیز ارمنی مسیحی و آشوری در اصفهان از درگاه خداوند متعال آرزو کرده و با کمال مسرّت، میلاد فرخنده پیامبر دوستی و برادری، حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی را تبریک عرض می‌نماید.

در پایان این نامه تأکید شده است: در همین راستا زیبنده است که با رعایت همه جانبه اصول بهداشتی و اجتماعی، بیش از پیش، شاهد سیر نزولی آمار مبتلایان به ویروس کرونا باشیم و با در نظر گرفتن پروتکل‌ها و اهتمام بر عدم برگزاری جشن‌های سال نو، مراتب همکاری و قدردانی خود را از کادر پرتلاش درمانی، ابراز نماییم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار