نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

بروز نهضت های آزادی خواهانه موجب نگرانی غرب شده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: یكى از دلایل اصلى توجه غرب به غرب آسیا، بروز نهضت هاى اصلاحى و آزادی خواهانه است كه موجب نگرانى غرب شده است.
کد خبر: ۹۳۰۵۸۴۸
|
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه استكبار جهانى، هیچ وقت نمى تواند از غرب آسیا چشم بپوشد، گفت: این خطه از جهان، از دیرباز محل مواجهه و درگیرى حق و باطل و نبرد بین این دو خط متقابل بوده است و بزرگترین حوادث تمدن ساز عالَم و مهمترین حوادث تاریخى در این منطقه بوجود آمده است.
وی طوفان نوح، بت شكنى ابراهیم و به آتش درافتادن حضرت ابراهیم را نمونه هایی از این حوادث برشمرد و ادامه داد: مواجهه بزرگ و تاریخ ساز موسى و فرعون و قصه عبرت آموز بنى اسراییل، واقعه بزرگ مبارزه عیسى روح الله و حكایات آن و سرانجام مبارزه پیامبر خاتم با آیین شرك و تقابل بین اسلام و كفر، واقعه بزرگ و بى همانند عاشورا وده ها واقعه دیگر هر كدام سرفصل جدید در تمدن انسانى هستند که در این منطقه به وجود آمده اند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به نهضت هایى كه در یكصد سال اخیر بیشترین موانع و مهمترین موانع را بر سر راه زیادی خواهى هاى استكبار گذاشته است، گفت: در صدر همه این انقلاب ها، انقلاب اسلامى و منحصر بفرد ایران است كه در طول 40سال گذشته رویاى دهكده جهانى و پایان تاریخ و جهان تك قطبى و سیادت مطلقه صهیونیسم و آمریكا را بر هم زده است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه این نگرانى اكنون دوچندان شده است، گفت: از سویى انقلاب اسلامى علیرغم تحمیل سخت جنگ ها و نیرنگ ها و محاصره ها با استقلال كامل سیاسى قامت برافراشته است و در حال پیمودن عرصه هاى دیگر استقلال است و از سوى دیگر انقلاب اسلامى براى جهان اسلام و جهان سوم تبدیل به یك الگوى زیست آزاد و مستقل شده و جنبه الهام بخشى پیدا كرده است.
حجت الاسلام آل هاشم اظهارداشت: این شرایط براى آمریكا و غرب بسى رنج آور و مأیوس كننده است، او نگران آینده اى است كه اگر محقق شود طومار موجودیت او را در هم خواهد پیچید و تمام تلاشهاى چندصدساله او براى سیطره برجهان را برباد فنا خواهد داد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: برخى احادیثى كه درباره آخرالزمان و نشانه هاى ظهور در روایات ما درباره ى چند سرزمین مهم فلسطین، سوریه، لبنان، اردن، ایران، حجاز، یمن، تركیه گفته شده است نیز اهمیت راهبردى غرب آسیا را بیشتر روشن مى كند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار