خبرهای داغ:
جستجویی در 344 مین پروژه مدرسه سازی خیّرین بانک صادرات ایران

مدرسه سازی و کمک به علم و دانش ؛ اقدامات خیری که ماندگار می شوند

انسان های شریف و والا، انسان هایی نیز هستند که همین سرمایه های انفاقی خود را به بهترین نحو ممکن خرج کرده و مال با زحمت کسب کرده خود را با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه به بهترین نوع ممکن تقدیم دیگران می سازند
کد خبر: ۹۳۰۵۳۵۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱

عمر آدمی محدود و منابع و ظرفیتهای در اختیار او نیز اندک و ناکافی است. بشر همواره از ابتدای تاریخ با محدودیت و کمبود مواجه بوده و به دلیل این کمبود ها همواره مجبور به اولویت بندی میان سطوح مختلف عملکردی اش می باشد. از اینرو است که با برگزیدن برخی و وانهادن برخی دیگر مجبور است تا در اقدامات خود گزینش نماید.

در این بین برخی عمر و سرمایه خود را دراولویت هایی قرار می دهند که نه تنها خود از آن بهره مند شده و دیگران و حتی نزدیکان شان نیز ثمره ای از آن نمی برند. برخی دیگر اما با بهره مندیاز عمر و سرمایه و تلاش خود، خود و خانواده شان را تامین نموده و از این بایت نیز زندگی خویش را تامین می سازند. در منابع دینی و روایی و شرعی ما از این دسته افراد بسیار تجلیل شده و فردی که برای زندگی روزمره زن و فرزندش در حال تلاش و کسب روزی حلال است هم پایه مجاهد فی سبیل الله ارج و قرب و پاداش می یابند که : الکاد علی عیاله کالمجاهد فی سبیل الله

 اما اندک افراد دیگری نیز هستند که علاوه بر آنکه ثمره تلاش شان را در اختیار خانواده و اطرافیان خود قرار می دهند، از ثمره زندگی خود و فعالیت و آورده ای که در طول سالیان متمادی جمع نموده اند ، به جای آنکه برای خود انبان جمع سازند، به دیگران کمک کرده و داشته های خود را به دیگران بدون چشم داشتی ولو اندک ، اهدا و اعطا می سازند.

این طبقه به جای آنکه از مال و ثروت و دارایی خود که حق خود شان است بهره برده و برای خود کاخ سازی کنند، تلاش می کنند تا به جای رهنمون ساختن سرمایه خود به زندگی شان دیگرانی که به دلیل مشکلات متعدد زندگی، از مادیات بی بهره شده اند را نیز متنعم ساخته و مال خود که متعلق به خودشان است را با دیگران قسمت نمایند.

 این عده که از مال خود می گذرند تا به دیگران انفاق نمایند بی شک در جایگاه برترین انسان ها و والاترین خلایق جا دارند.

اما در میان همین انسان های شریف و والا، انسان هایی نیز هستند که همین سرمایه های انفاقی خود را به بهترین نحو ممکن خرج کرده و مال با زحمت کسب کرده خود را با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه به بهترین نوع ممکن تقدیم دیگران می سازند به گونه ای که نه تنها امروز عده ای از آن بهره مند شوند، که در روزها، ماهها و سال های آتی نیز دیگرانی از آن بهره برده و از سر این سفره ، برخوردار خارج شوند.

این نوع از انفاق و بخشش در منابع دینی ما به عنوان صدقه جاریه و باقیات الصالحات شناخته می شود که افراد انفاق کرده، حتی پس از زندگی مادی خود در جهان واپسین نیز از سفره انفاقی که برای عده ای پهن کرده اند بهره برده و تا سال های مدید ، از ثواب و توشه نیکوی خود کمال استفاده را می برند.

اما باز هم در میان همین افرادی که صدقه جاریه و باقیات الصالحات از خود بر جای میگذارند ، عده ای هستند که برترین و زیباترین نوع صدقه جاریه را در اختیار نیازمندان قرار داده و آنان در راه مستقیم الهی جزو مقرب ترین و بهترین بندگان الهی به شمار می روند. این دسته ، آن افرادی هستند که سنت های حسنه ای بر جای می گذارند، یا برای تولید فکر و اندیشه و علم تلاش کرده و مال خود را در این راستا انفاق نموده اند. در جامعه ما بحمدلله ، این دسته از افراد، به عنوان خیِّرینی شناخته می شوند که با ساختن مدرسه و کلاس درس برای نو آموزان و یا ساختن مسجد و بیمارستان برای عبادت خالق بی همتا و حفظ جان انسان ها ، مال خویش را که با دسترنج و تلاش بدست آورده اند، بذل و اهدا می کنند.

در همین راستا ستاد خیِّرین مدرسه ساز بانک صادرات ایران از جمله پیش قراولان مدرسه سازی در کشور است که در ادامه چهل و هفتمین پروژه مدرسه‌سازی و سیصد و چهل و چهارمین پروژه عمرانی ستاد خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران، اخیرا اقدامی در خور و شایسته تقدیر انجام داده و کلنگ احداث دبیرستان ۱۲ کلاسه پسرانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را بر زمین زده و اعلام نمود که تا مرداد 1400، این مدرسه که در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ۱۰۰۰ متر مربع زیربنا در دو طبقه در روستای خیرآباد نسیم‌شهر در حاشیه شهرستان بهارستان به زمین زده شده است، افتتاح خواهد شد .

و آنان که دست شان در دخل و خرج است به خوبی می دانند که ارزش مادی راه اندازی پروژه هایی اینچنین گران سنگ به چه میزان است اما به راستی هم اینان معامله گرانی هوشمند و پرسود اند که مال خود را در راه خدا انفاق کرده و از خزانه بی حد و حصر الهی به جای آن مال، بهره ها خواهند گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار