خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار قزوین:

آغاز طرح ترافیک زمستانی استان قزوین

فرخزاد گفت: با توجه به لزوم توجه جدی‌تر به حفظ ایمنی مردم و رانندگان در فصول سرد طرح زمستانی طرح ترافیک زمستانی از امروز در سطح محورهای مواصلاتی استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۵۲۷۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی فرخزاد با اشاره به این خبر اظهار کرد: با توجه به لزوم توجه جدی‌تر به حفظ ایمنی مردم و رانندگان در فصول سرد طرح ترافیک زمستانی از فردا در سطح محورهای مواصلاتی استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه راهداری و حمل‌ونقل‌ جاده‌ای در فصل زمستان رموز و نکات ظریف خاصی دارد، اضافه کرد: تصمیم‌گیری در مورد مسدودسازی جاده در روزهای بارش برف و باران در فصل زمستان مستلزم محاسبه دقیق است و اگر قرار بر بسته‌شدن جاده بود، باید جاده را درست و به موقع ببندیم تا دچار ترافیک بالا و تصادفات زنجیره‌ای نشویم.

فرخزاد با تاکید بر لزوم هماهنگی بین پلیس راه و اداره‌کل راهداری استان ادامه داد: وقتی جاده‌ای مسدود می‌شود، باید ترافیک ایجادشده را در جاده‌ها و محورهای جایگزین تقسیم کنیم و این تقسیم‌بندی بار ترافیکی باید با اطلاع مرکز مدیریت اطلاعات‌ راه‌ها و ستاد راهور استان قزوین انجام شود.

رئیس شورای ترافیک و حمل‌ونقل استان قزوین با بیان اینکه باید به پلیس‌راه و راهداری در حوزه مسدودسازی و بازگشایی راه‌ها و جاده‌ها اعتماد کامل داشته باشیم، گفت: با توجه به تخصصی که این 2 نهاد در حوزه راهداری و مدیریت ترافیک زمستانی محورهای مواصلاتی دارند، نباید هنگامی که مسیری را مسدود می‌کنند، به آنها برای بستن یا باز کردن پیش از موعد مسیر فشار مضاعف بیاوریم.

فرخزاد افزود: با توجه به اینکه در زمینه بستن یا باز کردن جاده‌ها موضوع جان مردم مطرح است، فرمانداران و کلیه مقامات محلی باید تابع نظر پلیس راه و اداره کل راهداری باشند و به آنها اجازه دهند که مدیریت مسدودسازی یا بازگشایی مسیر را با رویکرد کارشناسی خود انجام دهند.

1010

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار