خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

سوگواره شعر فاطمی نویدبخش روند رو به کمال ادبیات آئینی

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز، نویدبخش روند رو به کمال و روزهای درخشانی برای ادبیات آئینی تبریز خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۰۵۲۴۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی پیروزمنش در دیدار با اعضای ستاد برگزاری سوگواره شعر فاطمی تبریز افزود: خاطره برگزاری موفق سه دوره از این برنامه در اذهان اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان، باعث می‌شود که دست‌اندرکاران نسبت به برگزاری پررونق‌تر چهارمین دوره همت کنند.

وی ادامه داد: سوگواره شعر فاطمی تبریز تلاش می‌کند تا با ارائه نوع فاخری از شعر دینی، تبدیل به یکی از استوانه‌های ادبیات آئینی تبریز و ایران شود؛ در این راستا همه توان مدیریت فرهنگی باید از اوج گرفتن این رویداد حمایت کند.

 پیروزمنش تاکید کرد: تلاش‌های گروه فرهنگی مذهبی آئینه در جهت رونق گرفتن شعر آئینی و ادبیات مرثیه شایان تقدیر بوده و چهارمین دوره سوگواره شعر فاطمی تبریز نیز با تلاش‌های وقفه این گروه به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه تبریز در ادبیات ایران اظهار کرد: آذربایجان و تبریز نقش غیرقابل انکاری در رشد و تحکیم شعر و ادبیات ایران دارند و اهالی فرهنگ و هنر و نیز مجموعه‌های فرهنگی و هنری تبریز میراث‌دار چهره‌های برجسته‌ای هستند که باید در جهت احیا و پاسداشت این میراث پرقدر و ارزش بکوشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار