فرمانده سپاه آمل در گفت و گو با بسیج:

۱۰ هزار تیم در هزار سنگر برای مهار کرونا به خط شدند

فرمانده سپاه آمل از فعالیت ۱۰ هزار تیم در سطح شهرستان در قالب چهار تیم  نظارتی، مراقبتی، حمایتی، رصد و شناسایی با هدف مدیریت و کنترل ویروس کرونا  در سطح شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۴۳۱۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
سرهنگ جابر عسگری در گفتگو با خبرنگار بسیج در آمل با اشاره به طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی از فعالیت ۱۰ هزار تیم در سطح شهرستان در قالب چهار تیم   نظارتی، مراقبتی، حمایتی، رصد و شناسایی با هدف مدیریت و کنترل ویروس کرونا  در سطح شهرستان  خبر داد و گفت: هر روز ۶۰۰ تیم  در شهرستان به مراجعه خانه به خانه می‌پردازند که این کار تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

فرمانده سپاه آمل با بیان اینکه  بسیج با تمام ظرفیت برای طرح حاج قاسم فعالیت خواهد کرد، افزود:این طرح با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت راه اندازی شد و به صورت خانه به خانه مراجعه می‌کنیم و شناسایی صورت می‌گیرد و مشکلات بررسی می‌شوند.

عسگری در ادامه  به تیم‌های مراقبتی اشاره و خاطرنشان کرد: هر خانه یک فرد را بعنوان سفیرسلامت انتخاب می‌کند تا رابط میان خانواده تیم‌های مراقبتی باشد، هر ۴۰۰ نفر یک تیم مراقبتی خواهد داشت و با خانواده‌ها در ارتباط است تا مشکلات و نیازمندی‌های انان را بررسی کند.

به گفته فرمانده سپاه آمل  تیم‌های مراقبتی متشکل از  یک پزشک، ۵ پرستار و چند کمک یار با همکاری شبکه بهداشت  مشغول به فعالیت هستند.

فرمانده سپاه آمل در بخش دیگری از سخنان خود به تست گسترده، هدفمند و هوشمند سازی در این طرح هم خبر داد و اضافه کرد:بیماریابی فعال، قرنطینه اصولی، رهگیری و اموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از نتایج دیگر این طرح است.

عسگری در ادامه به مزایای این طرح هم اشاره  کرد و یادآور شد: یکی از دیگر جنبه‌های این طرح کمک‌های معیشتی است که خانوده‌های که مبتلا به کرونایی می‌شوند، مورد حمایت قرار گرفته و همچنین گندزدای منازل مبتلایان و اماکن هم صورت میگیرد.

به گفته عسگری  همانطور که امروزه دوران ۸ سال دفاع مقدس را با افتخار یاد می‌کنیم در آینده نیز  حماسه آفرینی و خلق صحنه‌های از خودگذشتگی در دوران کرونا  را هم  در تقویم ماندگار تاریخ ثبت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار