خبرهای داغ:
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین

اعزام 80 روحانی به مناطق شمالغرب

حجت الاسلام عطایی: برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی در مناطق شمال غرب با جدیت دنبال می‌شود و بیش از 80 روحانی از یک سال گذشته تاکنون از قزوین به مناطق شمال غرب اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۰۱۳۰۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

حجت‌الاسلام کاووس عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج قزوین، اظهار داشت: از یک سال گذشته ماموریت حفاظت از مرزهای شمال غرب کشور به تیپ ‌82 سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین واگذار شد و حوزه نمایندگی یگان علاوه بر فعالیت‌های اصلی کادر فرماندهی در ارتباط با جلوگیری از ورود نیروهای معاند و ضد انقلاب وظایفی را در مناطق مرزی عهده دار شد.

وی پرداختن به مسائل فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و عقیدتی را از جمله وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه برشمرد و افزود: 100 درصد اهالی شهرهای میرآباد، سردشت، پیرانشهر، بانه و سقز از برادران اهل سنت ما هستند که در مدت حضور یک ساله در این مناطق ارتباط بسیار خوبی با مردم این شهرهای مرزی گرفته‌ایم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین گفت: با توجه به اینکه محور فعالیت‌های نهاد نمایندگی فرهنگی است در این راستا با ماموستا‌ها در ارتباط هستیم این در حالی است که پیش از شیوع کرونا با هماهنگی ائمه جمعه شهرها در نمازهای جمعه برادران اهل سنت شرکت می‌کردیم و همچنین با مردم منطقه نیز مراوده داشتیم.

عطایی تصریح کرد: در هر دوره اعزام برای هر گردان یک مبلغ دینی جهت امور فرهنگی و معنوی اعزام می‌کنیم و تاکنون بیش از 80 روحانی به مناطق اعزام کرده‌ایم که همین امر سبب شده تا تیپ ‌82 سپاه استان قزوین در بعد فعالیت‌های فرهنگی در مناطق مرزی نمونه شناخته شود.

وی خاطرنشان کرد: نمونه بارز فعالیت‌های فرهنگی و تعامل دینی با برادران اهل سنت جلسات مباحثه علمی است که چندی پیش با حضور ماموستاها به عنوان سرشاخه بسیجیان مناطق مرزی و روحانیون اعزام شده برگزار شد و به شدت مورد استقبال روحانیون اهل سنت قرار گرفت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین وظیفه اصلی حوزه نمایندگی را حفظ و صیانت نیروهای کادر رسمی، بسیجیان و سربازان یگان از لحاظ معنوی، سیاسی و اخلاقی برشمرد و افزود: محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در بسیاری از برنامه‌های حوزه نمایندگی تیپ 82 از جمله کلاس‌های مشورتی و هم‌اندیشی با خانواده‌ها محدودیت ایجاد کرده البته از طریق فضای مجازی این ارتباط‌ها وجود دارد اما طبیعتا کمرنگ‌تر شده است.

حجت الاسلام عطایی ادامه داد: همچنین برنامه‌های مشورتی، مشاوره خانواده، مشاوره دینی، روانشناسی و مشاوره فرزندان برای اعضای کادر، بسیجیان، سربازان و خانواده‌های آن‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی در مناطق شمال غرب با جدیت دنبال می‌شود گفت: با توجه به اینکه افراد تست کرونا داده و پیش از اعزام قرنطینه بوده‌اند، برنامه‌های نماز جماعت، اخلاقی، سیاسی و کلاس‌ها به صورت متداوم انجام می‌شود ضمن اینکه بر زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت سایر شیوه نامه‌های بهداشتی در بین رزمندگان تاکید بسیار داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار