توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص):

ساخت 2000 واحد مسکونی برای حاشیه نشینان تبریز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: این قرارگاه برای ساماندهی حاشینه نشینی در تبریز ۲ هزار واحد مسکونی در این کلانشهر احداث می‌کند.
کد خبر: ۹۲۹۳۴۶۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سردار سعید محمد، روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه تبریز افزود: این واحدها در زمین ۱۰ هکتاری شهرک جوانان این شهرستان بر اساس تفاهم نامه ای با شهرداری احداث می شود تا فضای مناسبی برای اسکان حاشیه نشینان فراهم شود.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح پس از تکمیل واحدها ساکنان مناطق حاشیه نشین تبریز به این واحدها جابجا شده و مناطق مسکونی قبلی آن ها نیز تخلیه و تخریب می شود و پس از اقدامات لازم در این مناطق نیز واحدهای جدیدی احداث می شود.

سردار محمد با اشاره به اجرای ۷۰ پروژه از سوی این قرارگاه در آذربایجان شرقی در سال های گذشته، گفت: این پروژه ها برای ایجاد رفاه عمومی اجرا شده که تعدادی از آن ها به اتمام رسیده و تعدادی نیز در حال اجراست.

سردار محمد، ادامه داد: پروژه های مختلفی از جمله در حوزه پسماند زباله، احداث پارک بزرگ تبریز، حوزه گردشگری اطراف این پارک و قطارشهری از سوی این قرارگاه اجرا می شود و تلاش می شود این پروژه ها در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری با سرعت خوبی در حال اجراست، یادآوری کرد: منابع مالی اجرای این پروژه از طریق تهاتر ملک و اوراق تامین می شود و این قرارگاه نیز با تزریق منابع ریالی و استفاده از مجوز فاینانس این پروژه را پیش می برد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به اینکه اجرای قطارشهری تبریز ماهانه نیاز به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت: علاوه بر این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اجرای پروژه انتقال آب ارس به تبریز مشارکت می کند.

سردار محمد، افزود: قیمت قبلی این پروژه خیلی بالا بوده و این قرارگاه تلاش می کند آن را به نصف مبلغ قبلی اجرا کند و از محل فاینانس جاری خط یک تبریز برای اجرای این پروژه استفاده می کند.

وی مشارکت در حوزه معدن در شهرستان بناب را از دیگر پروژه های در دست اجرای این قرارگاه در آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: این قرارگاه با اعتبار ۶۱۰ میلیون یورو در فولاد بناب و قولاد شهریار برای توسعه فولاد شمالغرب مشارکت می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار