در گفتگو با فرمانده سپاه درگز مطرح شد؛

آغاز طرح «مسجد سنگر سلامت» در درگز

زیدانلو گفت: طرح مسجد سنگر سلامت با هدف کاهش خطرات و آمار مبتلایان به کرونا و با استفاده از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی در درگز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۲۹۳۱۵۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
رسول زیدانلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ از آغاز فعالیت بسیج درگز برای کنترل ویروس کرونا تحت عنوان طرح مسجد سنگر سلامت خبر داد و اظهار داشت: با شیوع موج سوم کرونا و ابتلای بسیاری از هموطنان عزیز و به تبع آن افزایش تلفات جانی ناشی از آن، پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود بسیج به این عرصه، تفاهم نامه‌ای بین سازمان بسیج با وزارت بهداشت برای کمک به کادر پزشکی امضا شد.

وی عنوان کرد: در طرح مسجد سنگر سلامت که مزین به نام شهید سلیمانی شده است؛ پایگاه‌های مقاومت بسیج به عنوان پایگاه سلامت محلی، وظیفه شناسایی افراد مشکوک به کرونا را بر عهده گرفته و آن‌ها را به مراکز تخصصی تحت نظارت شبکه بهداشت ارجاع می‌دهند؛ اگر آزمایشات کرونا مثبت بود و یا پزشک لزوم قرنطینه را تایید کنند؛ افراد با نظارت پایگاه محلی سلامت که همان پایگاه بسیج است در قرنطینه قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه درگز گفت: در این میان کسانی هستند که برای تامین مخارج زندگی خود مجبور هستند قرنطینه را شکسته و به خارج از منزل بروند؛ لذا یکی از وظایف پایگاه‌های مقاومت برای جلوگیری از این کار که باعث شیوع هر چه بیشتر کرونا می‌شود؛ قرار دادن بسته‌های معیشتی در اختیار افراد نیازمند است که حداقل در ایام قرنطینه دغدغه معیشت خود را نداشته باشند.

زیدانلو توضیح داد: از خدمات دیگر بسیج، اعزام تیم‌های پرستاری به منزل افراد بیمار برای ارائه خدماتی همچون تزریقات، سرم و ... است؛ برای این کار تیم‌های پرستاری جهادی شکل گرفته و آماده ارائه خدمات هستند تا در مواقع نیاز به منزل افراد اعزام شوند؛ با این کار حضور افراد بیمار در سطح شهر به شدت کاهش یافته و بیماری تا حد زیادی کنترل خواهد شد.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در این قضیه، پای کار آمدن و اعتماد کردن مردم به خادمین خود در مجموعه بسیج و بهداشت است؛ شماره تلفن‌هایی هم در اختیار مردم قرار شده که می‌توانند با مشاهده اولین علائم، وضعیت خود را اطلاع دهند تا بلافاصله مورد پیگیری قرار گرفته و پشتیبانی‌های بعدی انجام شود.

فرمانده سپاه درگز افزود: در این طرح، طبق هماهنگی‌هایی که با شبکه بهداشت شهرستان شده، در بحث مداوا و درمان بیماران کرونایی، هم از دارو‌های طب سنتی و هم از دارو‌های طب نوین بهره خواهیم برد.

زیدانلو گفت: به موازات طرح مسجد سنگر سلامت، تیم‌های ارشاد ستاد امر به معروف با همکاری معاونت اجتماعی ناحیه در سطح شهرستان حضور خواهند داشت تا کسانی را که با عدم رعایت نکات بهداشتی، سلامت روانی و جسمی مردم را به مخاطره می‌اندازند، ارشاد و انذار کنند.

وی ابراز کرد: از آنجایی که بخشی از مردم به خاطر تهیه ماسک با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، یکی از اقداماتی که انجام شده در روز‌های آینده توزیع ماسک یارانه‌ای سه لایه بین مردم است؛ این ماسک‌ها که کیفیت بسیار خوبی دارند با ۵۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت بازار به همشهریان عرضه خواهند شد.

فرمانده سپاه درگز در پایان ضمن تشکر از خیرین، ائمه جماعت، هیئت امنای مساجد و تمام کسانی که به صورت جهادی و بسیجی وار در اجرای این طرح داوطلب شده اند خاطرنشان کرد: امیدواریم با استمرار حمایت‌های خیرین در بحث تهیه اقلام معیشتی و کمک و همیاری مردم عزیز بتوانیم از این مسیر سخت و دشوار کرونا به سلامت عبور کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار