یادمان شهدای بوستان ملت رشت همچنان بلاتکلیف

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ساخت 7 یادمان شهدای گمنام در سراسر استان گفت: در ساخت یادمان بوستان ملت مشکلاتی وجود دارد که باید تکلیف آن روشن شود.
کد خبر: ۹۲۹۳۱۲۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ حسین مصطفی‌پور صبح امروز در جلسه شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گیلان ضمن گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس اظهار داشت: امسال بیشتر نهادهای اجرایی و سازمان‌ها به‌مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس از پیشکسوتان و ایثارگران مجموعه‌های خود تجلیل به‌عمل آوردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به دستورات استاندار به فرمانداری‌ها و بخش‌های مختلف امسال دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی با یک اراده خاصی به موضوع دفاع مقدس ورود کردند.

مصطفی‌پور با اشاره به تدفین پیکر مطهر 131 شهید گمنام دفاع مقدس در 50 نقطه استان گیلان خاطرنشان کرد: در 37 نقطه از استان، یادمان‌های خوبی برای این شهدای گمنام ساخته شد و این موضوع در 13 نقطه دیگر استان در دست پیگیری و در 6 نقطه نیز در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه یادمان‌های شهدای گمنام در 7 نقطه استان گیلان در دست طراحی است که از متولیان انتظار می‌رود که این موضوع را تسریع بخشند عنوان کرد: طراحی یادمان شهدای گمنام شهرک ماسوله نیز انجام شده و برای اجرا نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی نیز مسئولیت یادمان شهدای مسکن مهر شهر رشت را برعهده گرفت و کلنگ‌زنی پروژه در هفته آینده انجام می‌شود و در بوستان ملت نیز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم تکلیف آن نیز روشن شود.

مصطفی‌پور با بیان اینکه طراحی یادمان شهدای حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت نیز در حال انجام است تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده امیدواریم که در زمان‌بندی مناسب فاز نخست پروژه موزه دفاع مقدس گیلان را نیز به افتتاح برسانیم.

محمود قاسم‌نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از یادمان‌های شهدا نیازمند بازسازی هستند و این امر نباید مورد غفلت قرار گیرد و در ورودی هر شهرستان نیز نیاز است که یک نماد ایثار و مربوط به شهدای شاخص ایجاد شود که زیبنده نام شهدا باشد.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار