خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین مطرح کرد:

نقش موثر بانک ها در ایجاد اشتغال برای مددجویان

حق گویان گفت: بانک ها در ایجاد اشتغال برای مددجویان نقش موثری دارند و نباید از این ظرفیت غفلت کرد، چراکه همراهی و همکاری بانک ها موجب افزایش اشتغال و تسریع در امر توانمندسازی جامعه هدف شده است.
کد خبر: ۹۲۹۱۴۸۶
|
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهرعلی حق گویان در دیدار با مدیر امور شعب بانک ملی استان قزوین بیان کرد: در گذشته سیاست کمیته امداد امام خمینی (ره) مبتنی بر تواندهی به نیازمندان بود، اما این رویکرد چند سالی است که تغییر کرده و امروز سیاست توانمندسازی خانواده های تحت حمایت در ابعاد مختلف ، رویکرد جدی و مسلّم این نهاد در ارائه بسته های خدمتی به نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: توانمندسازی مددجویان با استفاده از ابزارهای مختلف در حال اجرا است و یکی از مهمترین ابزار های توانمند سازی، اشتغال زایی است.

وی افزود: بانک ها در ایجاد اشتغال برای مددجویان نقش موثری دارند و نباید از این ظرفیت غفلت کرد، چراکه همراهی و همکاری بانک ها موجب افزایش اشتغال و تسریع در امر توانمندسازی جامعه هدف شده است.

حق گویان با اشاره به برنامه ها و سیاست های این نهاد در بهره مندی از ظرفیت های برون سارمانی، عنوان کرد: نگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) در استفاده از ظرفیت های برون سازمانی، همکاری و تعامل و استفاده از ظرفیت های دستگاههای اجرایی و اقشار مختلف مردم است چراکه هدف اصلی این نهاد خدمت به محرومان با محوریت حفظ عزت و کرامت خانواده ها در مسیر فقرزدایی است.

وی گفت: با توجه به این رویکرد اعتبارات دولتی کمیته امداد در سال جاری کاهش چشمگیری داشته و در مقابل به استفاده از ظرفیت خیرین تاکید شده و ۷۰ درصد اعتبارات امسال بر مشارکت های مردمی بنا نهاده شده از این رو تلاش می کنیم تا از ظرفیت های مختلف برای خدمت به محرومان استفاده کنیم چراکه نقش این نهاد ایجاد پل ارتباطی میان اغنیاء و فقراست.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: این رویکرد با توجه به اقداماتی که از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است، عملیاتی شده به طوری که تنها در مرحله نخست رزمایش همدلی برای ایران همدل شاهد کمک بیش از ۱۲ میلیارد تومانی مردم نیکوکار استان بودیم.

وی تصریح کرد: اجرای موفق رزمایش همدلی در سال جاری، نشان دهنده این است که ظرفیت های خوبی برای افزایش مشارکت مردم در امر انفاق و نیکوکاری وجود دارد بدین معنا که اقشار مختلف مردم حتی طبقه متوسط جامعه علیرغم تنگناهای مالی و فشارهای اقتصادی در زندگی خویش، در زمینه انفاق و نیکوکاری رویکرد مثبت و قابل تقدیری دارند.

حق گویان اظهارکرد: یکی از رویکردهای این نهاد در حوزه مشارکت های مردمی استفاده مناسب و موثر از زیرساخت های شبکه بانکی است تا بتوانیم خدمات غیرحضوری را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر کدهای مهربانی برای شهرهای مختلف استان تعریف شده که بر این اساس در هر ساعتی از شبانه روز و در هر نقطه ای، حتی بدون نیاز به اینترنت امکان کمک به نیازمندان و پرداخت کمک های نیکوکارانه وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: افزایش ظرفیت ها در حوزه بانکی شفاف سازی را در زمینه کمک به محرومان افزایش داده است که منجر به افزایش اعتماد عمومی به خدمات ارائه شده به نیازمندان شده است.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار