خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین

علم‌آموزی یکی از آموزه‌های دینی است / اگر دین‌آموز شویم مسیر و روش‌های زندگی را خواهیم آموخت

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار جمعی از دانش آموزان انجمن‌های اسلامی مدارس گفت: علم‌آموزی یکی از آموزه‌های دینی است.
کد خبر: ۹۲۹۰۹۳۰
|
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از دانش آموزان انجمن‌های اسلامی مدارس استان قزوین که به مناسبت 13 آبان برگزار شد، با اشاره به ابعاد برکت در زندگی اظهار کرد: زمانی که برکت به زندگی آمیخته می‌شود، زندگی معنای حقیقی می‌گیرد و آسایش و آرامش در آن به وجود می‌آید؛ اما زندگی بی‌برکت علی رغم اینکه ممکن است با پول و ثروت همراه باشد اما هیچ‎گاه با آسایش و آرامش همراه نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به واژه مبارک و تبرک در قرآن تصریح کرد: با توجه به آیات سوره فرقان، قرآن از منشأ و مرکز برکات خدا آمده است، لذا برکت در همه شئونات قرآن کریم دیده می‌شود، به طوری‌که ما به منظور احترام سوره‌های قرآنی را همراه با کلمه مبارکه به کار می‌بریم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اخلاص در زندگی شیخ عباس‌قمی گردآورنده کتاب مفاتیح الجنان بیان کرد: اخلاص در زندگی برکت می‌آورد، چرا که شیخ عباس قمی همواره در زندگی اخلاص داشتند و همین امر موجب شد کتاب مفاتیح و کتاب‌های دعای بسیاری بنویسند، به طوریکه هنوز هیچ کتابی نتوانسته جای کتاب مفاتیح ایشان را بگیرد چون برکت در کارش بود.

آیت‌الله عابدینی ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم‌(ص) تصریح کرد: زمانی که ما ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) را تبریک می‌گوییم و کلمه مبارک را به کار می‌بریم، یعنی برکات آن حضرت شامل حال ما شود.

وی با بیان اینکه آیات قرآن با برکت آمیخته هستند، ابراز کرد: زمانی که آیات قرآن در دل ما جای بگیرد، زندگی ما برکت پیدا می‌کند لذا هرچه انسان با معادن برکت که همان معادن عصمت و طهارت(ع) و قرآن کریم هستند، انس داشته باشند همان اندازه زندگی آنها معنای واقعی می‌گیرد و آسایش و آرامش را در دل‌هایشان احساس می‌کنند و امیدواری نسبت به آینده در آنها پایدار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه ضمن تبریک روز دانش‌آموز عنوان کرد: ما قبل از اینکه دانش‌آموز باشیم باید دین را بیاموزیم و در راستای فراگیری آموزه‌های الهی گام برداریم و اگر این مهم را تحقق بخشیم می‌توانیم در راستای رسالت‌های دانش‌آموزی خوب عمل کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اسلام به ما علم نافع را پیشنهاد می‌کند چراکه زمانی که آموزه‌های دینی را به خوبی فرابگیریم، اجازه نمی‌دهد که در دانش عقب بمانیم لذا پیشکسوت در دانش می‌شویم، همان راهی که امام خمینی(ره) به ما ارائه دادند.

وی اظهار کرد: خدمتی که رهبر معظم انقلاب به جامعه علمی، دانشگاهی و دانش‌آموزی ما ارائه داده است جهتی به ما می‌دهد که علم باید نافع باشد و در بیانات ایشان مسیر و جهت‌دهی کاملا مشخص می‌شود.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به سوره علق به عنوان اولین آیات نازل شده بر پیامبر(ص) بیان کرد: اولین کلمه «اقرا» یعنی بخوان که همان مسیر دانش‌آموزی و دانشگاهی است و به معنای فهمیدن و دانستن است بر پیامبر نازل شد، به طوری‌که در آن زمان در کل جزیره عرب تنها ۱۷ نفر سواد خواندن و نوشتن داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خواندن و فهمیدن مهمترین مسئله زندگی بشر است و این موضوع در آموزه‌های الهی بسیار با ارزش و مهم مطرح شده است. اگر دین‌آموز شویم مسیر و جهت و روش‌های زندگی را خواهیم آموخت که علم‌آموزی یکی از آموزه‌های دینی است. پیامبر(ص) می‌فرمایند علم را ولو در چین فرا بگیرید و این مهم جایگاه علم در نگاه حضرت را نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار