مسئول بسیج مداحان استان در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد:

پروردگار جهانیان، اسلام را به عنوان دین وحدت، همدلی و همبستگی معرفی می‌کند

مسئول بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان گفت: وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۸۹۴۳۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
مسئول بسیج مداحان استان در گفتگو با خبرنگار بسیج  در زاهدان گفت: پروردگار جهانیان، اسلام را به عنوان دین وحدت، همدلی و هم بستگی معرفی می‌کند.

وی افزود: بزرگترین ابزار و سلاح دشمنان دین مبین  اسلام، نیز از ابتدای آغاز رسالت پیامبر(ص) تاکنون، تفرقه‌افکنی بوده است در حالی که مسلمانان می‌توانند با تکیه بر مشترکات بسیاری که دارند در برابر این دسیسه ها، صف واحدی را تشکیل دهند.

جامعی بیان کرد: وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است.
 
این مسئول ادامه داد: آیاتی از قرآن و احادیث بسیاری از رسول اکرم(ص) بر ضرورت حفظ همدلی میان مسلمانان تاکید دارند، فاصله زمانی میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالروز ولادت پیامبر اسلام (بنابر روایات اهل سنت) تا ۱۷ ربیع الاول (بنابر روایات شیعه) با عنایت امام خمینی(ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
 
مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این اقدام، مسأله‌ای که شاید می‌توانست عاملی برای تشدید اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی باشد، موجب وحدت آفرینی بیشتر میان مسلمانان شد.

جامعی با بیان این که هرکس به وحدت اقوام و مذاهب آسیب بزند خائن است، گفت: جنگ با داعش و جهاد سیل سال گذشته مصداق وحدت شیعه و سنی بود.

وی بیان کرد: آنچه در سیل سال گذشته در این منطقه دیدیم مصداق بارز وحدت همه اقوام و مذاهب کشور بود.

مسئول سازمان بسیج مداحان گفت: امروز مستکبران عالم تمام توان خود را برای شکستن وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی به کار گرفته و ما باور داریم هرکس به این نقشه شوم کمک کند خائن است.

جامعی بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایران را قرارگاه حسین بن علی(ع) می‌دانند و باید بدانیم معیار، ملاک و عمود این خیمه ولایت مطلقه فقیه است.

وی اضافه کرد: شیعهِ انگلیسیِ لندن نشین و سنی وهابیِ سعودیِ دو لبه یک قیچی بوده و هر دو مردود هستند.

جامعی ادامه داد، برای دفاع از تعالیم اسلام ناب محمدی هیچ فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد و در غائله شام و جنگ داعش وحدت شیعه و سنی را دیدیم.

وی تصریح کرد: دشمنان اگر بتوانند، با جنگ‌افروزی و اگر موفق نشوند با هجمه‌های رسانه‌ای به دنبال تنازع در میان مسلمانانند و کشور ما نیز از آفات این تفرقه‌افکنی میان مسلمانان بی‌نصیب نمانده است.

وی با تأکید بر اینکه باید در مقابل این فتنه دشمنان هوشیارانه عمل کرد، گفت: موضوع وحدت در کشور و به ویژه استان ما موضوع امنیت ملی ما و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است، چراکه طلایه‌دار پرچم استکبارستیزی هستیم و در نوک پیکان حمله دشمنان قرار داریم.

جامعی با بیان اینکه وظیفه ما در مقابل تفرقه‌افکنی دشمنان اقداماتی اساسی و بنیادین است، گفت: وظیفه همه ما و مدیرانی که در حوزه جنگ نرم فعالیت می‌کنند، تحقق تمدن اسلامی در سایه وحدت مسلمانان است

جامعی بابیان اینکه نظام سلطه می‌کوشد از شکل‌گیری قدرت اسلامی در منطقه جلوگیری کند، تصریح کرد: مطالعات نظام سلطه و در رأس آن آمریکایی‌ها هم نشان می‌دهد قدرت آینده در منطقه اسلامی‌شکل خواهد گرفت و تمدن‌سازی جدید با توجه به گسترش دین اسلام، طراوت انقلاب اسلامی و استعداد سرزمین‌های اسلامی در این منطقه واقع خواهد شد.

وی افزود: نظام سلطه می‌داند که چنین قدرتی در مقابل دنیای غرب خواهد ایستاد و همین امر موجب شده است تا با تمام قوا در برابر شکل‌گیری چنین قدرتی بایستد و با ایجاد اختلافات قومی و دینی، مانع وحدت مسلمانان و موجب اختلافات خون‌بار در این منطقه شود.

این مقام مسئول در انتها اظهار داشت: گفتگو جهت همگرایی مسلمانان، توجه به نقاط مشترک و دشمن مشترک، تدوین آثار فهرست‌های علمی، صدور فتوا‌های همگرایی، آشنایی با معارف اسلامی،  شناسایی عوامل اختلاف، اتخاذ سیاست‌های مشترک، را از راهکارهای وحدت اسلامی بین مسلمانان برشمرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار