خبرهای داغ:
رسول مظاهری
مسئول بسیج جامعه پزشکی اصفهان:

روزانه10الی15نفراز کادر درمان به کرونا مبتلا می شوند/رعایت پروتکل های بهداشتی در اصفهان زیر 50 درصد

اصفهان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و متأسافانه طبق آمار روزانه 10 الی 15 نفر از کادر درمان استان به کرونا مبتلا و از دور خدمت رسانی خارج می شوند که این بحث در عرصه خدمت رسانی کار را دشوار می کند.
کد خبر: ۹۲۸۶۲۶۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ مجتبی کرباسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با توضیح اینکه بسیج جامعه پزشکی از سازمان های تخصص بسیج است که از سال 1376 تشکیل شد، اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی در اصفهان از سال 1379 تاسیس شد و یک عمر 20 ساله در استان اصفهان دارد؛ بسیج جامعه پزشکی شامل فارغ التحصیلات بسیجی دانشگاه های علوم پزشکی است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت: حدود هشت هزار نفر که نیمی از جامعه پزشکی اصفهان را شامل می شود، بسیجی هستند؛ دو محور فعالیت مهم شامل خدمت رسانی به مردم، رفع محرومیت و ارائه داوطلبانه خدمات پزشکی و درمانی با روحیه ایثار بسیجی و آموزش و پژوهش جامعه بسیجی در همین جهت است.

وی با اشاره به فعالیت های جامعه بسیج پزشکی در خصوص مقابله با کرونا افزود: بسیجیان جامعه پزشکی اصفهان در این رزمایش بزرگ مقابله با کرونا که در حدود هفت ماه گذشته با آن مواجهه بودیم در سطح کشور خوش درخشیدند و یک آبرویی برای جامعه پزشکی خریدند.

وزارت بهداشت در زمینه کرونا نیازمند یاری و کمک داوطلبان بود

کرباسی بیان کرد: وزارت بهداشت در زمینه کرونا نیازمند یاری و کمک داوطلبان بود که به همین دلیل محور فعالیت ما تأمین نیروی تخصصی مراکز درمانی برای مقابله با کرونا بود که بسیجیان اصفهانی به کمک این عزیزان آمدند و همچنین در نقاهتگاهی که در استان اصفهان راه اندازی شد، پزشکان بسیجی هم مشغول به فعالیت شدند و راه اندازی نقاهتگاه ابریشم یک تجربه خوب برای استان اصفهان بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با اوج گرفتن موج جدید کرونا، ظرفیت مراکز درمانی پاسخگوی سیل بیماران نیست، خاطر نشان کرد: بسیج جامعه پزشکی در تأمین نیروی درمانی در بیمارستان صحرایی شهید صدوقی همکاری دارد و پیش بینی راه اندازی مراکزی که بتواند به سرریز بیماران خدمات ارائه کند را کرده ایم.

جلوگیری از مراجعه بی دلیل بسیار زیاد به مراکز درمانی با تلفن 3113

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان اضافه کرد: تلفن 3113 مشاوره کرونا است، بسیجیان پزشک در این مرکز حضور پیدا کردند و این مرکز از مراجعه بی دلیل بسیاری زیادی از شهروندان به مراکز درمانی جلوگیری کرد؛ همراه با دیگر قشرهای بسیج در کمک مؤمنانه مشارکت داشتیم و همچنین به بیماران نیازمند خدمت رسانی انجام شد.

تقدیم 15 شهید اصفهانی راه خدمت

وی خاطر نشان کرد: افتخار می کنیم که در سطح جامعه پزشکی استان اصفهان 15 شهید راه خدمت تقدیم جامعه کرده است؛ اصفهان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و متأسافانه طبق آمار روزانه 10 الی 15 نفر از کادر درمان استان به کرونا مبتلا و از دور خدمت رسانی خارج می شوند که این بحث در عرصه خدمت رسانی کار را دشوار می کند.

کرباسی با توضیح اینکه این ایام ذهینیت های نادرست به جامعه پزشکی تغییر پیدا کند، افزود: جامعه پزشکی در این ایام نشان داد که جان خود را برای سلامتی مردم فدا می کند و بسیجیان جامعه پزشکی به صورت جهادی به عرصه پا گذاشتند.

رعایت پروتکل های بهداشتی در اصفهان زیر 50 درصد

وی ادامه داد: متأسفانه رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در اصفهان به زیر 50 درصد رسیده است و با توجه به اینکه جامعه پزشکی در این حدود هفت ماه خسته و فرسوده شده، درخواست داریم که مردم عزیز اصفهانی به دستورالعمل های بهداشتی عمل کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی اصفهان با بیان اینکه مردم از ظرفیت مشاوره تلفنی 3113 استفاده کننده و تا مراجعه به مراکز درمانی کاهش پیدا کند، تصریح کرد: مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی بار فعالیت کادردرمانی و ریسک ابتلا به کرنا را افزایش می دهد؛ انتظار داریم که مردم به با رعایت پروتکل ها سبک زندگی خود را سالم انتخاب کنند که ورزش، خوراک سالم و خواب کافی از اصلی ترین مباحث است و از منابع اطلاع رسانی صحیح آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرنند.

بهترین راه برای پیشگیری از هر بیماری، افزایش سواد سلامت است

وی تأکید کرد: به عنوان یک پزشک می گویم که بهترین راه برای پیشگیری از هر بیماری، افزایش سواد سلامت است که اگر بتوانیم سواد سلامت را در سطح جامعه افزایش دهیم تا حدود زیادی از مشکلات و تبعات بعدی جلوگیری می شود.

کرباسی با توضیح اینکه از مردم درخواست می کنیم که از جامعه پزشکی در تحت فشار زیادی هستند، حمایت کنند، اظهار کرد: حمایت همه جانبه مردم باعث دلگرمی جامعه پزشکی خواهد بود؛ ظرفیت پذیرش مراکز درمانی از بحث دارو مهم تر است و اگر فردی برای عارضه های قلبی، تصادفات و .. به بیمارستان ها  مراجعه کند با محدودیت پذیرش مواجهه است.

تخصیص یک هزار و 600 تخت به بیماران کرونایی

وی تأکید کرد: هفت هزار تخت بستری در بیمارستان های خصوصی و دولتی در سطح استان وجود دارد که تاکنون یک هزار و 600 تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است که با توجه به روند افزایش تعداد بستری ها در استان اگر به دو هزار و 500 تخت برسد، اشغال این تعداد تخت سیستم بهداشت درمان استان را به مرز شکنندگی برای ارائه خدمات می رساند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در پایان گفت: بیش از 200 نفر از بازنشستگان جامعه پزشکی در زمینه کرونا و حوزه های مشاوره تلفنی، کمک مؤمنانه و توزیع اقلام ورود کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار