خبرهای داغ:
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین

برخورد با متخلفان عرصه استاندارد نباید به توقف تولید منجر شود

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: در صورت رعایت نشدن استاندارد در تولید و عرضه محصولات لازم است با افراد خاطی برخورد قانونی شود و حق نداریم چرخه تولید را متوقف کنیم.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۹۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر لطف الله سیاهکلی نماینده مردم  قزوین و عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل استاندارد استان قزوین در نشست تخصصی با سیروس صارمی مدیرکل و معاونان و کارشناسان این اداره بر فرهنگ سازی در استفاده از کالاهای استاندارد تاکید کرد.

 

دکتر سیاهکلی در این نشست اظهارداشت: خوشبختانه در سالهای اخیر نگاه مردم به اهمیت استاندارد در زندگی تغییر کرده و شاهد توجه به استفاده از کالاهای مرغوب و استاندارد در کشور هستیم.

 

وی اضافه کرد: از کارشناسان اداره استاندارد انتظار داریم در ارائه طرح های جدید و کاربردی استاندارد در کشور پیشگام باشند و با درجه بندی استاندارد به مردم کمک کنند تا میزان مرغوبیت کالا را تشحیص دهند.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: قرار نیست یک نشان یکنواخت برای همه کالاهای استاندارد داشته باشیم در حالی که می توانیم استاندارد حداقلی، متوسط و بالا برای هر کالا تعریف کرده و با ارزش گذاری به تقویت کیفیت و خرید کالای ایرانی کمک کنیم.

 

سیاهکلی اضافه کرد: استاندارد در جامعه مقبولیت دارد ولی برای فروش بیشتر کالای ایرانی باید استاندارد هم درجه بندی شود.

 

سیاهکلی یادآورشد: یکی از مشکلات ما در لوازم خانگی گازسوز بی توجهی به کیفیت تولید کالا و نحوه استفاده و نصب و نگهداری است که شاهد مرگ خاموش افراد زیادی در ایام سال هستیم که از اداره استاندارد انتظار داریم برای این موضوع مهم تدبیر کند.

 

وی اضافه کرد: شاید اگر به جای انتقال شبکه گاز به مناطق دور دست و روستایی از برق رایگان یا ارزان برای تامین انرژی استفاده می کردیم هم قدرت صادرات بیشتری داشتیم و هم حوادث کمتر می شد اما امروز که گاز طبیعی را به همه مناطق منتقل کرده ایم باید استانداردهای مصرف هم جدی گرفته شود تا حوادث کاهش یابد.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اظهارداشت: در شرایط کنونی به نظر می رسد در مورد فضای مجازی و نرم افزارها نمی دانیم وظیفه استاندارد چیست و چه رابطه ای در این زمینه باید برقرار باشد که انتظار داریم برای آن نیز فکری شود.

 

استاندارد محصولات ارگانیک جدی گرفته شود

 

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به دلیل ظرفیت کشاورزی استان قزوین باید استاندارد محصولات سالم و ارگانیک مورد توجه باشد و با همکاری دستگاههای اجرایی برای عرضه این نوع محصولات در استان و استانهای همجوار اقدام کنیم.

 

وی از کارشناسان استاندارد خواست با نظارت بر تولید و عرضه محصولات غذایی و لوازم خانگی ایمن زمینه دسترسی مطمئن مردم به کالای استاندارد و مرغوب را مهیا کنند.

 

سیاهکلی در مورد تولید غذای حلال استاندارد هم گفت: خوشبختانه قزوین از مهمترین استانهای تولید غذای حلال است که می توانید با توجه جدی به استاندارد این کالا برای صادرات هم برنامه ریزی کنید تا در کنار تامین نیاز کشورهای مسلمان به کشورهای غیر مسلمان هم توجه داشته باشیم. 

 

مکانیزم استاندارد نیازمند اصلاح است

 

وی در ادامه در خصوص تامین نیرو در ادارات هم گفت: باید الگوی گرفتن نیرو را متوجه شویم که آیا جذب نیرو به نفع دستگاه هست یا نه و قرار نیست درب ادارات را ببندیم و به فکر جایگزین بازنشستگان هم نباشیم و کار را مختل کنیم.

 

 سیاهکلی اضافه کرد: به نظر می رسد مکانیزم استانداردی در ادارات برای جایگزینی و جذب نیروها نداریم و امکان شکوفایی نیروها و مدیر پروری هم دیده نمی شود در حالی که باید سیستم اداری ما و انتخاب مدیران هم بر اساس یک استاندارد مدون و با ضابطه و در چارچوب باشد.

 

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: راه اندازی پژوهشگاه آموزشی استاندارد در قزوین ضروری است و با صدور مجوز آن در گذشته آمادگی داریم برای تخصیص زمین و احداث آن همکاری صورت گیرد تا بتوانیم این مجموعه مهم را در قزوین ایجاد کنیم.

 

 سیاهکلی از مدیرکل اداره استاندارد استان قزوین خواست در اجرای قانون و برخورد با متخلفان به گونه ای رفتار شود تا تولید به هیچ عنوان متوقف نشده و فقط با فرد خاطی برخورد صورت گیرد.

 

سیروس صارمی مدیرکل استاندار استان قزوین هم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده اظهارداشت: با مشارکت بخش خصوصی بیش از ۳۴ هزار استاندارد در کشور تدوین شده و توانسته ایم فرهنگ استفاده از کالای استاندارد را همگانی کنیم.

 

وی اضافه کرد: نظارت و بازرسی در همه شئون جامعه با اجرای طرح طاها، استاندارد محصولات تولیدی و جایگاههای سوخت برای تضمین سلامت مردم با جدیت صورت می گیرد و در صادرات و واردات کالا نیز این دقت وجود دارد.

 

صارمی تصریح کرد: گواهی مرکز صلاحیت اداره استاندارد بین المللی است و بیش از ۴۰ کش

 

ور آن را قبول دارند و در عرصه  

محصولات سالم با کمک جهاد کشاورزی وارد شده ایم و در سال قبل به سه محصول انگور، گوجه فرنگی و تره مجوز دادیم و امسال به ۱۲ محصول گواهی داده می شود.

 

مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهارامیدواری کرد با همکاری دستگاههای مرتبط برای عرضه 34 محصول سالم در بازارچه های 

اختصاصی استان و خارج از استان از تولید این محصولات حمایت شده و برای راه اندازی پژوشگاه استاندارد نیز همکاری لازم صورت گیرد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار