خبرهای داغ:

بهترین مکان برای تربیت انسان مدرسه است

امام جمعه شاهرود گفت: بهترین مکان برای تربیت انسان، آموزش و پرورش و مدرسه است و اولویت دادن به رفع نیاز‌های همه دانش آموزان در شرایط فعلی را یک فرصت دانست.
کد خبر: ۹۲۸۳۲۹۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
بهترین مکان برای تربیت انسان مدرسه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در دفتر امام جمعه ضمن تشکر از گزارشات ارائه شده از سوی شورای معاونین محترم آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش را آموزش غیر حضوری عنوان کرد و فضای مجازی را در واقع فضای حقیقی در جامعه دانست و در ادامه به آموزش سواد رسانه‌ای که از نیاز‌های جامعه است پرداخت.
وی تاکید کرد: بهترین مکان برای تربیت انسان، آموزش و پرورش و مدرسه است و اولویت دادن به رفع نیاز‌های همه دانش آموزان در شرایط فعلی را یک فرصت دانست.
سیدمحمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در این جلسه، عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی کشور، مجموعه آموزش و پرورش تمام تلاش خود را در جهت بازگشایی مطلوب مدارس بر پایه آموزش حضوری و بر اساس هفکری و خرد جمعی به کار بسته است تا تصمیم مناسبی به نفع دانش آموزان اخذ گردد.
موسوی در ادامه، کار آموزش و پرورش را متفاوت از سایر دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش با توجه به تحت پوشش قرار دادن ۳۴۰۰۰ دانش آموز در ۲۴۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی شهرستان و رعایت مسائل بهداشتی با توجه به آموزش حضوری از تشکیل کمیته نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی در مدارس همزمان با شروع سال تحصیلی خبر داد و افزود این کمیته متشکل از ۷ تیم نظارتی با نیرو‌های آموزش دیده مدیریت به همراه یک مراقب سلامت تمام مدارس شهرستان را در روز‌های اولیه بازگشایی مدارس را از لحاظ رعایت مسائل بهداشتی و برنامه‌های آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار دادند و بصورت دوره‌ای این بازدید‌ها در حال اجرا خواهد بود.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود، تعلیم و تربیت را از نیاز‌های ضروری جامعه دانست و از اقدامات رسانه‌ها و حمایت و هدایت دکتر چمن و عوامل دانشگاه علوم پزشکی شهرستان در شکل گیری آموزش بصورت ترکیبی (حضوری و مجازی) تشکر کرد.
سیدمحمدرضاکریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش در ادامه ضمن اشاره بر استفاده از فضای مجازی در حوزه پرورشی با توجه به شرایط فعلی جامعه، به عنوان نمونه به اجرای جشنواره مجازی زنگ دفاع با موضوع دفاع مقدس در ایام هفته دفاع مقدس اشاره داشت.
وی هم چنین از اجرای طرح کوچ با توجه به شرایط کرونا و حضور دانش آموزان در منزل خبر داد؛ و این طرح را در راستای شناسایی دانش آموزان چاق عنوان کرد که با برنامه ریزی صورت گرفته توسط دبیران تربیت بدنی برابر دستورالعمل‌های مربوطه اشاره و تا پایان سال اجرا خواهد شد و افزود کلیه دانش آموزان تا پایان سال تحصیلی تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
هادی عامریان معاون آموزش متوسطه مدیریت از افتخارات حوزه آموزش متوسطه به کسب رتبه اول در رعایت توسعه متوازن اشاره کرد و در ادامه در خصوص کسب رتبه‌های کنکور ۹۹ به رتبه دو رقمی هجده در رشته تجربی و کسب بیش از ۱۰۰ رتبه زیر ۲۰۰۰ در شهرستان عنوان کرد.
رضایی معاون آموزش ابتدایی شهرستان با اشاره به اجرای طرح تحول نیروی انسانی با حمایت از نیرو‌های جوان در پست مدیریت مدارس، تشکیل کارگاه‌های آموزشی متعدد برای افزایش توانمندی کارکنان را موثر دانست و در ادامه به اجرای بازدید‌های هدفمند و بالینی از مدارس و مراکز پیش دبستانی سطح شهر با توجه به شرایط موجود از مدارس تاکید داشت.
وی در پایان تصریح کرد: پوشش کامل نو آموزان منطقه طرود و سطوه بصورت رایگان از سال گذشته در حال اجرا است.
عصمت السادات سیف مشاور مدیر و مسئول بانوان و جوانان مدیریت، حسن مطلع شروع سال تحصیلی را با نواختن ۴۰ زنگ ایثار در ۴۰ مدرسه توسط ۴۰ بانوی ایثار گر عنوان کرد و در ادامه در به پیشتازی شهرستان در اجرای طرح خواهر خواندگی با افزایش ۹ برابری برش استانی به ۱۸ مدرسه با هدف تحقق عدالت آموزشی پرداخت.
در ادامه یاورپناه رئیس اداره نهضت سواد آموزی باسوادی در شهرستان شاهرود ۹۸/۵ درصد عنوان و تصریح کرد: رتبه ممتاز برگزاری جلسات کمیته پشتیبانی سواد آموزی در سطح استان از آن شاهرود شده که از سوی استاندار از رئیس کمیته پشتیبانی نادر فخری تقدیر گردیده است.
حسن اله احمدی معاون پشتیبانی نیز در این جلسه از ۸ پروژه خیری در حال ساخت شهرستان خبر داد و به عنوان نمونه به ساخت پروژه شش کلاسه روستای سطوه ۹ کلاسه شهرک بهارستان سالن‌های چند منظوره در دبستان حمیده اشاره و عنوان نمود وی در ادامه در خصوص جذب نیرو به ورودی نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون ماده ۲۸ اشاره و عنوان نمود در سال‌های اخیر تعداد ۳۶۰ نفر نیرو جذب آموزش و پرورش شهرستان شده اند.
در پایان از حمایت‌های امام جمعه شاهرود در کمیته پشتیبانی سواد آموزی شهرستان با اهدای لوح از سوی وزیر آموزش و پرورش تقدیر بعمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها