خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
نماینده ولی فقیه در استان فارس:
امام جمعه شیراز گفت: استان فارس ظرفیت تبدیل شدن به الگوی پیشرفت ایرانی‌اسلامی در سطح بین‌الملل را دارد و این شکوفایی نیاز به حمایت مدیریت عالی کشور دارد.
کد خبر: ۹۲۸۲۴۲۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در دیدار وزیر صنعت با نمایندگان استان فارس با بیان اینکه استان فارس سال‌های زیادی است که در محرومیت به‌سر می‌برد، اظهار داشت: در جمع فرهیختگان و علمای استان این محرومیت برای همگی ما ملموس شده و نخستین سفر وزیر صمت به استان فارس براساس تحقق عدالت و حسن تدبیر نمایندگان رخ داده است.

وی با بیان اینکه استان فارس ظرفیت تبدیل شدن به الگوی پیشرفت ایرانی‌اسلامی در سطح بین‌الملل را دارد، گفت: فارس برای رسیدن به الگوی پیشرفت اسلامی نیاز به حمایت مدیریت عالی کشور دارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه فارس در اوایل انقلاب به عنوان استانی برخوردار معروف بود، اما اکنون این استان محروم است، افزود: ما می‌خواهیم در گام دوم پیشگام باشیم و باید بتوانیم در دنیا اثبات کنیم که می‌توانیم بر پایه فرهنگ خود تمدن‌سازی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اگر ظرفیت‌ها در این راستا به کار گرفته نشود به مردم و امت اسلامی ظلم ‌می‌شود، بیان کرد: باید حرکت درون زا در اقتصاد را تقویت کنیم و توجه داشته باشیم که استان فارس به‌صورت سنتی یکی از مبداهای تجارت بین‌المللی بوده و امروز هم در جهان بازارهای هدفی داریم که کالای این استان را می‌شناسند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حال از دست دادن بازارهای هدف هستیم و این موضوع رنج‌آور است که حاصل سال‌ها تلاش و کار بازرگانان ایرانی برای معرفی کالای خود، از بین برود، از همین رو این مهم باید در کنار سیاست‌های ارزی و بحث مالی مربوط به بانک مرکزی مدنظر باشد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: تعداد زیادی از کارت‌های بازرگانان تعلیق شده ‌و این موضوع برای استانی که تولیداتش در بازارهای جهانی عرضه می‌شده، خوب نیست و باید کار کارشناسی دقیقی درباره موضوع بازنگرداندن ارز صورت گیرد چراکه اگر بیش از این معطل شود شکست عجیبی در سال جهش تولید می‌خوریم و باید چاره‌ای اندیشید تا تولیدکنندگان با دلگرمی کار خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، همچنین با اشاره به اینکه گمرکات با کسادی عجیبی درگیر شده است، افزود: امیدواریم همت عالی وزارت صمت برای کشور و استان فارس نتایج خوبی در بر داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها