به مناسیت هفته دفاع مقدس:

یادواره شهدا آبروی محله در هامون برگزار شد

یادواره شهید علی مطهری نژاد با حضور مسئولین شهرستان هامون،خانواده های شهدا و هم محله ای های شهید در کنار منزل پدر شهید برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۰۸۸۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسج در هامون، یادواره شهید علی مطهری نژاد با هدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی با عنوان شهید «آبروی محله» در این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ پورشهابی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان،ابتدا زندگینامه شهید را مرور و سپس خاطراتی را از اخلاق و روحیات ورزشکاری و همچنین لحظه شهادت شهید مطهری برای حضار بیان کردند.

فرمانده سپاه هامون در این آیین با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا، کمترین ادای حقی است که ما به شهدا داریم، گفت: برگزاری یادواره شهدا،صدای بیدارگری است که ما را از خواب غفلت بیدار می کند تا به مسئولیت هایمان در قبال کشور و انقلابمان هوشیارتر عمل کنیم.

وی در پایان بر ضرورت تبیین و فرهنگ سازی بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: آنچه امروز باید در جامعه بسط داده شود همین فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت طلبی است چرا که دشمن از روحیه عاشورایی و شهادت طلبی جوانان انقلابی و متعهد ما هراس دارد.


در ادامه امام جمعه شهرستان هامون گفت: برگزاری یادواره شهدا «آبروی محله» یکی از با ارزش‌ترین و تأثیرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی سپاه و بسیج است و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بدین معناست که راه و اهداف شهدا را خوب بشناسیم و آنرا ادامه دهیم.

شیخ ادامه داد: طی سال‌های اخیر در تکریم مقام شهدا و تعالی فرهنگ ایثار و شهادت ،آیینی ارزشی با رنگ و بوی ایثار و شهادت و برگزاری یادواره شهدا به همت سپاه هامون برگزار می گردد و امیدواریم هر ماه یا حداقل ۴۵ روز این آئین مقدس"آبروی محله" در شهرستان تداوم داشته باشد.

ایشان در پایان گفت:امنیت و اقتدار کنونی کشور در سایه خون شهدای والامقام رقم خورده است و ما امروز وظیفه داریم تا با سرمشق‌گیری از شهدا در راستای آبادانی و اعتلای هر چه بیشتر کشور گام برداریم.



انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار