دفاع مقدس بخشی از هویت ماست و نباید آن را فراموش کنیم

امام جمعه بندر دیر گفت: دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود که بخشی از هویت ما است که نباید آن را فراموش کنیم.
کد خبر: ۹۲۷۷۹۰۱
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، آیین زنگ ایثار و مقاومت به همت بسیج دانش آموزی شهرستان دیر و اداره آموزش و پرورش شهرستان در مدرسه فاطمه زهرا برگزار شد 
 
حجت الاسلام سید علی حسینی در آیین زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان فاطمه الزهرا سلام الله علی‌ها شهر دیر با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: دانش آموزان ما در دوران دفاع مقدس سنگر درس را رها و در سنگر جبهه حاضر شدند تا امروز ما عزت و امنیت داشته باشیم.

امام جمعه بندر دیر افزود: حضرت امام خمینی (ره) با متحد کردن ملت ایران، قدرت آن‌ها را بالفعل کرد و توانستیم در میدان جنگ دشمن را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه باید ارزش علم را بدانیم و بدنبال مدرک گرایی محض نباشیم، عنوان کرد: دانش آموزان در هر رشته‌ای سعی کنند عالم و متخصص شوند و متخلق به اخلاق باشند.

حسینی با اعلام اینکه اگر تعهد و مسئولیت پذیری نباشد ضرر به همراه دارد، اضافه کرد: نمونه آن در دوران شاهنشاهی دیدیم که لایحه ننگین کاپیتولاسیون به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بدنبال این بودند که انقلابی که تمام منافع آن‌ها را به خطر انداخته بود براندازی کنند، بیان داشت: تمام ابرقدرت‌های آن روز و کشور‌های منطقه در جنگ تحمیلی به کمک صدام آمدند و جنگی بی سابقه و نابرابر مقابل ایران به راه انداختند. 

امام جمعه بندر دیر در رابطه با چرایی گرامیداشت هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و تمام ظرفیت‌های ملت به صحنه آمد و بخشی از هویت ما است که نباید آن را فراموش کنیم.

وی عنوان کرد: دشمن در جنگ تحمیلی آمده بود که نظام ما را نابود کند در حالی که همه ملت ایران برای دفاع آمدند و نقش آفرینی کردند.

حسینی با تاکید بر لزوم استفاده از فرهنگ دفاع مقدس برای غلبه بر دشمن، یادآور شد: باید گوش به فرمان رهبرمان باشیم تا بتوانیم از سختی‌های امروز عبور کنیم.
 
 
پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار