خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان شمالی با بیان این که سازمان بسیج جامعه پزشکی یکی از اقشار ۲۲ گانه بسیج است که به منظور جذب و ثبت‌نام از پزشکان پرستاران و پزشکان و کادر درمانی جهت شرکت در برنامه‌های محرومیت‌زدایی و برنامه‌های علمی ایجاد شده است اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ کانون و دفتر بسیج پزشکی فعال داریم .
کد خبر: ۹۲۷۷۵۹۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، وی مأموریت اصلی بسیج جامعه پزشکی را  محرومیت‌زدایی و  ارائه خدمات بهداشتی درمانی  به مناطق محروم بیان کرد.


 به گفته وی  سازمان بسیج جامعه پزشکی به عنوان مدعی‌العموم مردم در حوزه سلامت  مشکلات استان را در حوزه بهداشت سلامت پیگیری و از دستگاه‌های مرتبط مطالبه می‌کند .


وی از دیگراولویت های   بسیج جامعه پزشکی علاوه بر اعزام تیم‌های پزشکی به شناسایی بیماران نیازمند اشاره کرد ضمن این که برنامه‌های مناسبتی، ایستگاههای سلامت، برگزاری کارگاه های آموزشی، بیمارستان‌های سیار و صحرایی  از دیگر برنامه های بسیج جامعه پزشکی است. به گفته وی همکاری در اجرای طرح ملی پایش فشار خون در سال ۹۸ ، اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا که از اسفند ۹۸ شروع شد و ادامه دارد در قالب قرارکاه سلامت موضوع را پیگیری و برنامه‌ها انجام می شود.


وی  از اقدامات مهم  در خصوص مقابله با کرونا  به همکاری بسیجیان کادر درمان در قالب شیفت ایثار، برپایی ایستگاه سلامت،  توزیع بسته های بهداشتی ،ماسک ، نظارت بر رعایت موارد بهداشتی ،همکاری در تشکیل ایجاد نقاهتگاه اشاره کرد.


وی از دیگر اقدامات مقابله با کرونا  به معرفی روانشناس و کارشناس سلامت جهت شرکت در برنامه آموزشی تلویزیونی، ارائه خدمات مشاوره در فضای مجازی ،همکاری در سامانه غربالگری سلامت و تسهیل در راه اندازی کارگاه تولیدی ماسک  اشاره کرد.


وی مشارکت در انتخابات نظام پرستاری ، نظام پزشکی  را از دیگر برنامه های مهم  بسیج جامعه پزشکی برشمرد. وی یکی از فعالیت‌هایی که در سه ماهه دوم ۹۹ انجام شد به برگزاری اردوی جهادی پزشکی و دندانپزشکی به مناطق عشایری شیروان اشاره کرد که با همکاری چهار رده از اقشار بسیج ، آموزش و پرورش شبکه بهداشت شیروان دامپزشکی پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ شهریورماه برگزار شد در حدود ۳۰ نفر کادر درمان تخصصی و چهل نفر به عنوان گروه پشتیبانی  در برنامه مشارکت داشتند در این دو روز در حدود ۲۴۰۰ نفر خدمت از جمله خدمات دندانپزشکی ویزیت پزشک عمومی دامپزشکی. چشم پزشکی و بینایی‌سنجی تغذیه مامایی. روانشناسی. خدمات پرستاری مشاوره کارگاه آموزشی. مشاوره حقوقی ارائه گردید و انشالله در هفته دفاع هم برای مناطق حاشیه شهر بجنورد گروه جهادی خدمات پزشکی ارایه می گردد.


وی به مهم ترین برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در هفته دفاع مقدس یازده عنوان برنامه ،از جمله اعزام ۱۶ تیم پزشکی به مناطق محروم در استان داریم، افتتاح سه  کانون بسیج جامعه پزشکی ،برگزاری مراسم ۳۱ شهریور در مرکز بهداشت بهمراه مراسم و نمایشگاه عکستجلیل از پیشکسوتان خواهیم داشت.


وی وضعیت قرمز و فرآیند نامشخص مقابله کرونا را از جمله مشکلاتی که در حوزه سلامت استان وجود دارد برشمرد ،کمبودهایی  در حوزه تجهیزات پزشکی وجود دارد  که باید در شرایط بحران تامین شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها